English

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پاسخ به موج

انتخاب یک ارتشی برای پست وزارت دفاع نیروهای ارتش را برای رسیدن به مقامات بالاتر دلگرم می کند

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: تا پیش از این باورها براین بود که وزیر دفاع از یک نهاد خاص نظامی انتخاب می شود اما حضور یک امیر ارتش در راس وزارت دفاع دلگرم کننده امکان ارتقا سایر نیروهای ارتشی توانمند به پست های بالاتر است.

انتخاب یک ارتشی برای پست وزارت دفاع نیروهای ارتش را برای رسیدن به مقامات بالاتر دلگرم می کند

محمد محمودی شاه نشین در مورد معرفی یک از امرای ارتش برای مسند وزارت دفاع به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: برای اولین بار در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم وزیر پیشنهادی دفاع از بین نیروهای ارتش انتخاب شد که علت این مساله را من در این می دانم که آقای روحانی می خواهد نشان دهد تصمیمات از پیش گرفته شده نیست و وی بر اساس کارآمدی افراد گزینه های خود را بر می گزیند.

نماینده مردم شهریار تاکید کرد: امیر حاتمی با توجه به سوابق خوب و موفقی که دارد، گزینه مناسبی برای این پست است تا جایی که حتی برخی از دوستان سپاهی هم در این مدت با ما تماس گرفتند و از امیر حاتمی حمایت کردند.

پیش نیاز ورود به وزارت دفاع توانمندی است افراد است

محمودی شاه نشین تصریح کرد: انتخاب یک امیر ارتش برای وزارت دفاع همچنین گویای این موضوع است که ما نیروهای مختلف نظامی خود را در یک قالب یکپارچه مدافعین جمهوری اسلامی می دانیم و پیش نیاز انتخاب آنها برای جایگاه های ارشد فارغ از اینکه از کدام واحد نظامی هستند، کارآمدی، تعهدشان و توانمدی شان در ساماندهی وضعیت دفاعی کشور است.

وی افزود: لذا با توجه به سابقه خوب امیر حاتمی به نظر من ایشان از جمله وزرایی هستند که با رای بالا نمایندگان وارد هیات دولت می شوند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پاسخ به این سوال که انتخاب یک مقام ارتشی برای وزارت دفاع چه تغییراتی می تواند در ساختار نظامی ایجاد کند گفت: این مساله باعث می شود تا خیلی از دوستانی که مسیر ارتش را طی می کنند دلگرم تر از گذشته شوند. متاسفاته تا پیش از این این دیدگاه وجود داشت که همیشه وزیر دفاع از یک نهاد خاص انتخاب می شود و نیروهای ارتشی هرقدر هم موفق باشند امکان رشدشان وجود ندارد. اما در سال های اخیر شاهد هستیم که انتخاب مقامات ارشد نظامی استان ها و یا شهرستان فارغ از واحد نظامی افراد صورت می گیرد. چنانکه در شهرستان شهریار یک پست نظامی گاهی توسط سرهنگی از ارتش اداره می شود و گاهی توسط سرهنگی از سپاه.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مسائل انتخاب وزیر دفاعی از میان نیروهای ارتش در دولت دوزادهم بیانگر آن است که جمهوری اسلامی مانعی برای رشد و ارتقای هیچ واحد نظامی ایجاد نکرده است و افراد بر اساس توانایی هایشان می تواند به مقامات بالاتری دست یابند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه