English

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

باید فرهنگ شهادت طلبی و ایثارگری به گفتمان ملی تبدیل شود

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: به شدت نیازمند تبدیل فرهنگ شهداء، آزادگان و ایثارگران به گفتمان ملی برای مقابله با جنگ نرم دشمن، به عنوان یک راهبرد هستیم.

باید فرهنگ شهادت طلبی و ایثارگری به گفتمان ملی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی در مراسم تجلیل از یکصد آزاده نیروی هوایی ارتش که با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی، دکتر صمیمی رییس بنیاد شهید استان تهران و جمعی از آزادگان این نیرو، صبح امروز در تالار بهمن نهاجا برگزار شد گفت: ۲۶ مرداد یکی از غرور انگیز ترین روزهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی  با اشاره به نقش و سهم آزادگان در اقتدار ملی افزود: امنیت، آرامش عزت و اقتدار منطقه های و فرامنطقه ای کشور مدیون شهدا، رزمندگان و ایثارگران در دفاع مقدس است و در این میان سهم آزادگان سرافراز ایران اسلامی با خلق حماسه های ماندگار بسیار تعیین کننده بوده که جز با مدد الهی نمی توان بزرگی این حماسه ها را درک کنیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: بدون توجه به حماسه های ماندگار آزادگان عزیز، نمی توان تحلیل درست و واقع بینانه ای از  افتخارات ۸ سال دفاع مقدس رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل داشت.

وی ضمن تجلیل از یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: آزادگان عزیز در مدت اسارت خود که با بی حرمتی و نانجیبی دشمن بعثی همراه بود، خون دل خوردند و  با این خون و دل خوردن، هروز شهادت را تجربه کرده و از امتحان الهی سرافرازانه بیرون آمدند.

نماینده ولی فقیه در ارتش ضمن تاکید بر بازگو کردن حماسه های آزادگان برای نسل جوان گفت: واجب ملی و بعضا واجب دینی است تا اهل قلم حماسه های جاودان آزادگان عزیز را برای مردم بویژه نسل جوان بازگو کنند، تا جوانان عزیز با درک حقایق ۸ سال دفاع مقدس و بهای گزافی که برای نظام اسلامی پرداخت شده به خوبی از این امانت الهی پاسداری کنند.

وی ضمن تجلیل از خانواده معظم آزادگان افزود: خانواده این عزیزان با تاسی از حضرت زینب(س)، بزرگ پیام رسان واقعه کربلا، نقش اساسی در انتقال پیام آزادگان ایفا کردند و ما  مدیون ایثار و فداکاری آنها هستیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان تصریح کرد: همان گونه که گنج جنگ بدون مطالعه و تحلیل سرگذشت آزادگان ناقص است، گنج آزادگان نیز بدون توجه به ایثار خانواده های آن ها ابتر است.

در پایان این مراسم با اهداء هدایایی از یکصد آزاده نیروی هوایی ارتش تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی