English

نماینده مردم مهریز:

برنامه ها به شکل کیفی ارائه می شود و قابل نظارت نیست

نماینده مردم مهریز گفت: برنامه‌های ارائه شده توسط رئیس جمهو به شکل کلی و کیفی است و به همین دلیل ما نمی توانیم بر آنها نظارتی داشته باشیم.

برنامه ها به شکل کیفی ارائه می شود و قابل نظارت نیست
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق، مهریز، بهاباد، خاتم، ابرکوه در مخالفت با اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی رئیس جمهور، اظهار داشت: این برنامه می‌تواند بهتر و کارآمدتر باشد و امیدواریم با این تذکرات که ارائه می‌دهیم دولت در پایان کار،‌ کارآمدتر و موفق‌تر عمل کرده باشد. 

وی افزود:‌ همه موارد ذکر شده در برنامه آقای روحانی عالی و از اهداف مهم و آرزوی ملت‌هاست و امیدواریم با تحقق این برنامه کشور از گردنه مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی، عبور کند اما برنامه ارائه شده بیشتر کیفی و آرمانی است و قابل سنجش نیست. معلوم نیست ما کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم. این برنامه باید بیشتر با برنامه ششم توسعه تطبیق داده می‌شد.

صباغیان ادامه داد: در این برنامه باید مشخص شود که ما در 4 سال آینده به کجا خواهیم رسید. آقای رئیس‌جمهور شما اعلام کردید که در ابتدای دولت فروش نفت را از یک میلیون به 4 میلیون بشکه رساندید اما وضعیت اعتیاد در آن موقع چگونه بود و الان چگونه است و در 4 سال آینده چه خواهد شد.

نماینده مردم مهریز گفت: فشار اقتصادی در ابتدای دولت‌تان چگونه بود و الان چه وضعی دارد. نظام بانکداری کشور در چه وضعی است. بانکداری که مردم را به ورطه نابودی کشانده است. وضعیت طلاق و کارتن خواب‌های در ابتدای دولت شما چگونه بود الان چگونه است و در 4 سال آینده چگونه خواهد شد؟

وی تاکید کرد: آقای روحانی بدهی دولت به بانک‌ها و صندوق بیمه و آمار بیکاری چگونه بود الان چه وضعی دارد و در آینده چه خواهد شد. همینطور آمایش سرزمینی چه وضعی دارد؟

صباغیان گفت: مردم می‌خواهند بدانند نظارت بر قاچاق کالا در چه وضعی است و برای بهبود آن چه کردید. آقای روحانی هنوز برخی از کارگران قرارداد سفید امضا می‌کنند و حقوق 400 تا 600 هزار تومانی دارند. برای این قشر چه کردید؟

نماینده مردم مهریز ادامه داد: برنامه‌ها به شکل کلی و کیفی و آرمانی ارائه می‌شود و ما نمی‌توانیم بر آنها نظارت کنیم. برنامه باید کمی باشد که بتوانیم در پایان دوره آمار آن را مشاهده کنیم اما برخی از وزرا طوری حرف می‌زنند انگار بهترین و بزرگترین کارها را در وزارتخانه خود کرده‌اند.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور برای حقوق شهروندی مردم لایحه مدیریت واحد جامع شهری را دنبال کنید. به صرف کلمات و جملات قشنگ اتفاقی نمی‌افتد. دیدیم که شوراها توسط آقای خاتمی ایجاد شد و امروز بالای 200 هزار نفر از مردم در سرنوشت خود سهیم شده‌اند.

صباغیان تاکید کرد: برای تقویت بخش خصوصی از آنها بالاترین مشورت را بگیرید ولی در قدرت سیاسی شریک‌شان نکنید، در این صورت همه چیز حل می‌شود. 

نماینده مردم مهریز اظهار داشت: بسیاری از مشکلات اقتصادی به رانت‌های اطلاعاتی که منشا فساد و ظلم به مردم است، برمی‌گردد. 

وی تصریح کرد: آقای روحانی تاکید شما بر آزادی و امنیت بسیار خوب است اما لایحه حمایت از افشاگری مفاسد اجتماعی را ارائه و از آن حمایت کنید.

صباغیان ادامه داد: آقای روحانی احزاب را باید تقویت کرد اما نه در شعار و توصیه. احزاب امروز بسیار ضعیف هستند. در خصوص میزان فرار مالیاتی چه کردید؟

نماینده مردم مهریز با بیان اینکه برنامه ارائه شده بسیار عالی ولی بیشتر توصیه‌ای است و باید کمی باشد، گفت: به تیمور لنگ گفتند چطور شد که در این مملکت وسیع امنیت و آرامش ایجاد کردی. گفت هر کجا دزدی شد دست داروغه را قطع کردم، اما امروز از داروغه‌ها بازخواست نمی‌شود. ببنید کاسپین چه بلایی بر سر مردم آورده است؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه