English

قاضی پور

وزیر علوم را از میان آذری ها انتخاب کنید

نماینده مردم ارومیه از رئیس جمهور خواست تا وزیر علوم را از میان آذری زبان ها انتخاب کند.

وزیر علوم را از میان آذری ها انتخاب کنید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، نادر قاضی‌پور نماینده امروز در جلسه علنی مجلس و در میان سخنان رئیس جمهور در معرفی وزرا با استناد به اصل 142 قانون اساسی درباره اعلام دارایی رئیس جمهور، وزرا و همسران و فرزندانشان به قوه قضاییه، گفت: دو وزیر دولت یازدهم فهرست اموال خود را به قوه قضاییه ارائه نکرده‌اند.

وی در ادامه با یاداوری نامه 167 نماینده مجلس به رئیس جمهور با موضوع اعلام اموال وزرای پیشنهادی و همسران و فرزندانشان از روحانی خواست که وزرای پیشنهادی اموال خود را به این قوه اعلام کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با استناد به اصل 19 قانون اساسی که مردم را از هر قوم و قبیله از حقوق برابر برخوردار دانسته است، اظهار داشت: از استان‌های آذری‌نشین یک وزیر به مجلس معرفی نشده است.

این نماینده مجلس از رئیس جمهور خواست که وزیر باقیمانده علوم را از میان آذری‌ها انتخاب و به مجلس معرفی کند.

بنا بر این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ با اشاره به اینکه دو اخطار قاضی‌پور وارد نبوده و وی صرفا جلسات خود را بیان کرده است، عنوان داشت: وزرا اموال خود را معرفی کرده‌اند و وزیران پیشنهادی هم اگر از مجلس رأی اعتماد بگیرند باید همین کار را انجام دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برادران آذری از افتخارات کشور هستند و زحمت زیادی برای کشور کشیده‌اند و در دولت آذری کم نداریم؛ شما هم زنجانی‌ها را آذری حساب کنید چرا که آنها هم ترک هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی