English

افزایش سفر ۶۰ هزار گردشگر ایرانی به روسیه در سال گذشته

سفیر روسیه در ایران از حضور 60 هزار گردشگر ایرانی در روسیه در سال گذشته خبر داد و بر لزوم افزایش روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.

افزایش سفر 60 هزار گردشگر ایرانی به روسیه در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج، لوان جاگاریان در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که امروز (22 مرداد) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد،  با اشاره به میزان مبادلات تجاری بین ایران و روسیه گفت: افزایش مراودات بین دو کشور بسیار ضروری است.

وی اظهار کرد: میزان مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال گذشته 2.2 میلیارد دلار بود که با توجه به ظرفیت بالای دو کشور ایران و روسیه امکان افزایش این مبادلات وجود دارد.

جاگاریان با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری نشست کمیسیون مشترک بین یران و روسیه، افزود: امیدواریم با برگزاری این نشست سطح همکاری ایران و روسیه افزایش یابد.

سفیر روسیه در ایران از برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی روسیه در شهریور امسال هم یاد کرد و ادامه داد: حضور تولید کنندگان و تجار ایرانی درنمایشگاه صنایع غذایی روسیه می‌تواند در افزایش تبادلات بین دو کشور ایران و روسیه موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اقداماتی که انجام شده، در سفر تجار و تولید کنندگان به روسیه مشکلی برای صدور روادید نداریم.

سفیر روسیه در ادامه از کاهش تعرفه واردات خشکبار در روسیه خبر داد و گفت: تقاضا داریم ایران هم تعرفه‌های ترجیحی برای تعامل با روسیه در نظر بگیرد.

جاگاریان بخش قابل توجهی از مبادلات دو کشور را نیز مربوط به صنعت گردشگری دانست و تصریح کرد: سال گذشته 60 هزار گردشگر ایرانی از روسیه بازدید کردند.

وی گفت: زمینه حضور گردشگران ایرانی به خوبی در روسیه فراهم است و سفارت ایران در روسیه هم باید برای جذب گردشگران روسیه به ایران تلاش کند.

وی در پایان از بازدید دو روزه از استان کرمانشاه و صنایع استان هم یاد کرد و افزود: کرمانشاه مزیت‌های خوبی برای توسعه مبادلات تجاری با روسیه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه