English

وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران

صندوق های بازنشستگی با عدم تعادل ها و کسری های زیادی روبرو است

طیب نیا با اشاره به اوضاع نابسامان نظام بانکی گفت: بدهی های دولت نهم و دهم به دولت یازدهم رسید و دولت را در شرایط نابسامانی قرار داد.

صندوق های بازنشستگی با عدم تعادل ها و کسری های زیادی روبرو است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، طیب نیا در حاشیه آخرین نشست هیات دولت یازدهم در جمع خبرنگاران گفت: از دانش محدودی که در اقتصاد و تجربه طولانی که در سال های بعد انقلاب اندوخته بودم توانستم در این چهار سال برای ساماندهی وضعیت اقتصادی استفاده کنم. 

وی افزود: در ابتدای دولت یازدهم شرایط اقتصادی بسیار خطیر بود و ما در برقراری ثبات و اقدامات کوتاه مدت موفق بودیم و توانستیم ثبات را به ایران برگردانیم. امروز شرایط برای تحول ساختاری و نهادی اقتصاد فراهم شده است. ما با چالش های جدی در نظام بودجه ریزی روبرو هستیم که عدم تعادل در بودجه ریزی منشا بی نظمی سیاست گذاری اقتصادی است. 

بدهی های دولت قبل اوضاع دولت یازدهم را نابسمان کرده بود

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: در حوزه نظام تامین مالی به خصوص نظام بانکی نیاز به اصلاحات اساسی و جدی داریم. بدهی هایی که از دولت قبل به دولت یازدهم رسیده بود دولت را در شرایط نابسامانی قرار دارد. 

طیب نیا تصریح کرد: صندوق های بازنشستگی با مشکلات فراوان و عدم تعادل ها و کسری مواجه است. مشکلات محیط زیستی و محدودیت آب را هم به این مشکلات اصافه کنید. مقابله با این شرایط مستلزم داشتن یک برنامه منسجم و تیم هماهنگ است و من امیدوارم دولت دوازدهم همانند دولت یازدهم. به خصوص در زمینه اصلاحات ساختاری در اقتصاد موفق باشد. 

وی اظهار داشت: شرایط سخت است و مدیریت این شرایط مستلزم ان است که همه ارکان نظام با هم هماهنگ باشند. همراهی مردم با دولت ادامه یابد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه