English

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع:

صلح‌آفرینی و امنیت‌سازی ایران مورد اذعان دوست و دشمن است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: کشوری در رقابت علمی موفق است که از دوره نوجوانی و دانش‌آموزی سرمایه‌گذاری کند.

صلح‌آفرینی و امنیت‌سازی ایران مورد اذعان دوست و دشمن است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار رضا طلایی‌نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع امروز در اختتامیه دهمین دوره لیگ علمی پیشگامان ایران اسلامی (پایا) که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به ابعاد سرمایه‌های انسانی، اظهار داشت: سه سرمایه در دوره نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد که شامل اعتقادی و هویتی، فکری و علمی، تندرستی و سلامتی است؛ هر انسانی اگر از دوران نوجوانی و جوانی برای این سه نیاز سرمایه‌گذاری کند برای همیشه عمر، مصونیت‌سازی کرده و زمینه استعداد و رشد را به دست می‌آورد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع، یادآور شد: زمانی علم و دانش در جهات صحیح قرار می‌گیرد که شخصیت انسانی، ارزشی و فرهنگی داشته باشیم و از سویی، هیچ کشوری پیشرفت نمی‌کند مگر محور توسعه و پیشرفت را در حوزه علم و دانش قرار دهد.

وی با اشاره به حادثه جنگ‌های اول و دوم جهانی، خاطرنشان کرد: بعد از وقوع این جنگ‌ها بازسازی کشورهای آسیب‌دیده مدنظر قرار گرفت و پول و سرمایه نیز برای جبران و سازندگی این کشورها اختصاص یافت اما این مقطع کوتاهی از توسعه بود چرا که امروزه محور توسعه و پیشرفت هر کشور و ملتی جز سرمایه اصلی یعنی سرمایه علمی و اجتماعی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به سرمایه علمی کشورها، گفت: اگر کشوری بخواهد در امنیت، حوزه‌های اجتماعی و دفاعی و زیست محیطی به رتبه‌های بالاتر برسد بدون خوداتکایی در علم و دستیابی به مرزهای دانش نمی‌تواند به این مهم دست یابد.

سردار طلایی‌نیک تأکید کرد: کشوری در رقابت علمی موفق است که از دوران دانش‌آموزی و نوجوانی سرمایه‌گذاری علمی و فکری را انجام دهد.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت توجه به علم و دانش، گفت: ایشان به دولت‌های مختلف در خصوص توجه به علم و دانش تأکیداتی داشتند و اگر دولت‌ها فاصله‌ای از این پیشرفت علمی بگیرند به آنها تذکر می‌دهند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی، متذکر شد: امروز جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف مانند دانش پزشکی، سلول‌های بنیادی، فناوری فضایی و هسته‌ای پیشرفت‌های زیادی کرده است و هرگز با قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.

سردار طلایی‌نیک با اشاره به افزایش 10 برابری جمعیت دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: این پیشی گرفتن‌ها در جهش علمی، زیرساخت پیشرفت ملت ایران را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی را به برکت خون شهدا و امام راحل نهادینه کرده‌ایم، افزود: ایران اسلامی امروز در جبهه مقاومت در منطقه تأثیرگذار شده است و از نظر سرمایه‌گذاری فرهنگی، نیروی انسانی و قابلیت‌های دفاعی بر اساس فرهنگ بسیجی رشد کرده و به قدرت منطقه تبدیل شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به ایجاد جنگ‌های نیابتی و خانگی در جریان‌های تروریستی تکفیری در منطقه، یادآور شد: این مسائل را برخی قدرت‌های سلطه‌گر به منطقه تحمیل کردند اما محور برگشت امنیت به این منطقه ایران است و ایران با کمک‌های مستشاری به کشورهای دیگر در این خصوص یاری می‌رساند ضمن اینکه امروز قدرت‌های مدعی جهان نتوانستند در امنیت‌سازی در منطقه از ایران جلو بیفتند و صلح‌آفرینی و امنیت‌سازی ایران مورد اذعان دوست و دشمن است.

سردار طلایی‌نیک با اشاره به پیشرفت‌های ایران در صنایع دفاعی تصریح کرد: این پرسش مطرح است که چرا با حدود بیش از 30 سال تحریم نیروهای مسلح و صنایع دفاع، امروز کشورمان جزو 10 کشور برتر در حوزه نظامی جهان است.

وی تأکید کرد: عمده نیاز نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و بسیج را صنایع دفاعی داخلی تأمین می‌کند و در این خصوص وابستگی به خارج نداریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع، با اشاره به همکاری‌های وزارت دفاع با مراکز دانشگاهی، بیان داشت: صنایع نظامی ما در وزارت دفاع با بیش از صد مرکز دانشگاهی کشور قرارداد همکاری علمی و پژوهشی دارد و از یک طرف متخصصان دفاعی ما تجارب خود را به دانشگاه منتقل می‌کنند و از طرف دیگر استعدادهای دانشگاهی نیز کمک‌های علمی خود را به صنایع دفاع انتقال می‌دهند.

سردار طلایی‌نیک اضافه کرد: اگر سایر عرصه‌های اقتصادی کشورمان مثل صنایع دفاعی به این صورت حرکت می‌کردند و بین صنعت و دانشگاه ارتباط نظام‌مند برقرار می‌کردند می‌توانستند سطح برتری به دست بیاورند.

وی از قرارداد همکاری وزارت دفاع با بیش از هزار شرکت داخلی خبر داد و گفت: بخشی از قطعات تجهیزات و محصولات اولیه را این شرکت‌ها برای صنایع دفاعی، هوایی، زمینی، دریایی، موشکی و فضایی انجام می‌دهند که بخش قابل توجه شرکت‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه