English

نماینده مردم ساری در مجلس

طرح تحول سلامت وزارت بهداشت قابل دفاع است

نماینده مردم ساری و میاندورود در خانه ملت گفت: عملکرد وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول سلامت، قابل دفاع است.

طرح تحول سلامت وزارت بهداشت قابل دفاع است

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اصغر یوسف‌نژاد با بیان اینکه وزارت بهداشت در حوزه بهداشت، اقدامات بسیار اساسی و زیربنایی انجام داده است، افزود: در دولت یازدهم شاهد بودیم که زیرساخت های بهداشتی مانند خانه های بهداشت در سطح روستاها ساخته، تجهیز و تعمیر شد و شاخص های حوزه سلامت، رشد مناسبی داشته است.

وی تصریح کرد: در برخی از شهرها و استان‌های کشور مانند مازندران، شاخص های بهداشتی، درمانی و آموزشی در حوزه سلامت در سطح بالایی قرار دارد و وزیر بهداشت علاوه بر تعامل مناسب با مجلس و کمیسیون های تخصصی، با حضور در استان‌های کشور، ارتباط تنگاتنگ و بسیار خوبی با مردم داشت.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به کمک هایی که وزیر بهداشت از مجلس گرفته و پتانسیل های این وزارتخانه، می توان گفت که وزارت بهداشت، یکی از ۵ وزارتخانه برتر دولت یازدهم بود و امتیاز و نقطه قوت این وزارتخانه، حضور  دکتر هاشمی در کابینه است.

یوسف نژاد اضافه کرد: با حضور دکتر هاشمی در دولت دوازدهم و کسب تحربیات و بررسی واقع بینانه شرایط، ظرفیت ها و توانمندی های حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شاهد پیامدهای بسیار موثر و مناسبی خواهیم بود و برداشت من این است که کمیسیون های تخصصی و سایر کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، از اقدامات وزیر بهداشت، حمایت می کنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یکی از امتیازات وزارت بهداشت را استفاده از ظرفیت مناسب نمایندگان مجلس در حل مسائل و مشکلات حوزه سلامت خواند و گفت: در رده های مدیریتی در وزارت بهداشت، افراد بسیار خوبی در پست های معاون و روسای سازمان های وابسته به وزارت بهداشت فعالیت دارند البته حجم کار وزارت بهداشت در مقایسه با سایر وزارتخانه بسیار گسترده و وسیع است اما تیم مدیریتی قوی و با اراده موجود، می تواند مشکلات حوزه سلامت در کشور را کاهش دهد و دغدغه های مقام معظم رهبری، رییس جمهور و مردم را برطرف کند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آینده بسیار خوبی را برای حوزه بهداشت و درمان کشور پیش بینی می کنم و امیدوارم که اندوخته های ذهنی دکتر هاشمی در دولت دوازدهم بتواند دستاوردهای مناسبی برای مصلحت عمومی و منفعت مردم به همراه داشته باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی به حمایت های مجلس از وزارت بهداشت در حوزه منابع مالی اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته در مجلس شاهد تصویب ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بودیم البته پایداری منابع مالی در موفقیت های برنامه های وزارت بهداشت و کاهش مشکلات سلامت، تاثیر زیادی دارد.

یوسف نژاد تاکید کرد: هر پیشنهاد معقولانه و کارشناسانه ای در جهت منفعت عمومی و مصلحت کشور از سوی دولت و وزارت بهداشت به مجلس ارائه شود، مورد حمایت و تصویب قرار می گیرد و با توجه به رضایت عمومی مجلس از وزارت بهداشت، حتما مجلس از هرگونه ایده کارشناسی و نقطه نظری برای تامین منابع مالی پایدار حوزه سلامت، حمایت و پشتیبانی می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    طرح سلامت و بیمه همگانی خوب است، منتها بایست مراکز دولتی-عمومی طب و داروخانه تحت پوشش باشند، و نه مطب و داروخانه های خصوصی که موجب فساد نشود.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه