English

یک روز پس از مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری:

ملاقات های رئیس جمهور با مقامات خارجی در روزی که گذشت

رئیس جمهور یک روز پس از تحلیف با مقامات خارجی که برای حضور در این مراسم به ایران سفر کرده بودند، دیدار کرد.

ملاقات های رئیس جمهور با مقامات خارجی در روزی که گذشت

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، امروز (یکشنبه) یک روز پس از مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی با مقامات کشورهایی که برای حضور در این مراسم به ایران سفر کرده بودند، دیدار کرد.

بلاروس

در همین راستا رئیس‌جمهور در دیدار  با «میخائیل میاسینکوویچ» رئیس مجلس بلاروس ضمن اشاره به روابط همواره دوستانه دو کشور، تأکید کرد: ایران و بلاروس ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های مشترک صنعتی دارند که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها روابط بخش‌های اقتصادی خصوصی دو کشور را نیز تقویت کنیم.

روحانی  تقویت کریدور شمال – جنوب را برای دو کشور حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ایران و بلاروس فهرست بلندی از ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی برای توسعه روابط دارند که باید در سایه اراده سیاسی قوی موجود برای گسترش روابط، این ظرفیت‌ها را فعال کنند.

دیدار رییس جمهور با نخست وزیر سوازیلند

 

همچنین رئیس جمهور در دیدار با نخست وزیر سوازیلند با بیان اینکه ایران و اکثر کشورهای آفریقایی معمولاً تجربه‌های مشابهی در قرن‌های گذشته داشته و امروز هم از اهداف مشترکی درباره مسایل منطقه و جهانی برخوردارند، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در آغاز انقلاب اسلامی برای حمایت از مبارزات مردم آفریقا بویژه در آفریقای جنوبی و علیه آپارتاید تلاش زیادی داشت و امروز بسیار خرسندیم که در جنوب آفریقا، امنیت و ثبات قابل قبولی وجود دارد.

وی اهمیت وجود احترام و حقوق مساوی برای همه ملت‌های جهان را بعد از موضوع امنیت و ثبات مورد تأکید قرار داد و ادامه داد: برای تحقق این هدف همکاری‌های سیاسی و بین‌المللی ما در مجامع بین‌‌المللی اهمیت فراوانی دارد و معتقدیم برخی از کشورهایی که هم در زبان و گفتار و هم در عمل به دنبال سلطه و تفوق بر جهان هستند، راه نادرستی را انتخاب کرده‌اند.

دیدار رییس جمهور با رییس جمهور ارمنستان

 

حسن روحانی  در دیدار سرژ سرکیسیان رییس جمهور ارمنستان با بیان اینکه دو کشور از اشتراکات فرهنگی و تاریخی فراوانی برخوردار هستند، گفت: دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و در حوزه‌‌هایی از جمله حمل و نقل، انرژی، گردشگری و ترانزیت زمینه‌های فراوانی برای همکاری دارند که فعال کردن هر چه بیشتر این عرصه‌ها به نفع منافع دو ملت است.

وی همچنین با اشاره به موضوع قره‌باغ و با تأکید بر اینکه حل و فصل این مسأله فقط راه‌حل سیاسی دارد، اظهار داشت: برای جمهوری اسلامی ایران بسیار اهمیت دارد که در اطراف مرزهای خود، امنیت کامل داشته باشد و امیدواریم با تلاش و ابتکارات دو کشور همسایه ارمنستان و آذربایجان، شاهد پایان مسالمت‌آمیز این مسأله باشیم.

 

دیدار رییس جمهور با لسوتو

حسن روحانی در دیدار پادشاه لسوتو خاطر نشان کرد: دو ملت ایران و لسوتو از نظر افکار، اعتقادات، آرزوها و آرمان‌ها با هم نزدیک هستند و این اشتراکات فرهنگی، پایه و فرصتی است تا بتوانیم از آن به نفع ملت‌ها استفاده کنیم و جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای گسترش روابط میان دو کشور قایل نیست.

رئیس‌جمهور همچنین همکاری، مشارکت و رایزنی ایران و لسوتو در رابطه با حل و فصل مشکلات و معضلات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مبارزه با تروریسم و جلوگیری از توسعه آن را حائز اهمیت دانست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه