English

معاون اول رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس قبرس:

برجام فرصت خوبی برای توسعه همکاری کشورهای اروپایی با ایران ایجاد کرد

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های فراوان همکاری میان دو کشور ایران و قبرس،‌ گفت: تهران برای همکاری با نیکوزیا هیچ محدودیتی قایل نیست و از هر توافقی که منجر به افزایش مناسبات فرهنگی، ‌اقتصادی و سیاسی شود استقبال می کند.

برجام فرصت خوبی برای توسعه همکاری کشورهای اروپایی با ایران ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (شنبه) در دیدار رئیس مجلس قبرس که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، روابط دو کشور که ریشه در دو تمدن بزرگ ایران و یونان دارد،‌ توصیف کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی بود که استقلال قبرس را به رسمیت شناخت و همواره همکاری های خوبی با این کشور داشته است.

وی با تاکید بر اینکه سفر هیات های مختلف در سطوح عالی برای پیگیری اجرای قراردادهای فیمابین باید ادامه یابد،‌ تصریح کرد:‌ پس از توافق برجام فرصت خوبی برای کشورهای اتحادیه اروپا برای توسعه همکاری با ایران ایجاد شده است بطوریکه امروز برخی شرکت های بزرگ اروپایی با انتخاب شرکای ایرانی به سرعت در حال گسترش فعالیت خود هستند.

معاون اول رئیس جمهور حل موانع بانکی را عاملی مهم بر سر راه توسعه همکاری های دو کشور ارزیابی کرد و گفت: امروز برخی بانک های اروپایی که دولتهایشان خواهان همکاری با ایران هستند برای مبادلات تجاری «ال سی» باز و برخی از شعب بانک های ایرانی نیز در آن کشورها کار خود را برای ارایه خدمات آغاز کرده اند.

اسحاق جهانگیری تاکید کرد:‌ هیچ محدودیت قانونی برای کار بانک های اروپایی با ایران وجود ندارد. البته آمریکاییها با فضاسازی یک شرایط روانی بوجود آورده اند که برخی بانک ها که با آمریکا زیاد کار می کنند کمی دچار تردید شده اند.

معاون اول رئیس جمهور در عین حال یادآور شد:‌ البته هرجا دولت های اروپایی برای کار با ایران مصمم بوده اند بانکهایشان با ایران راحت تر کار کرده اند و ما انتظار داریم قبرس نیز در این زمینه بیش از پیش تلاش کند.

وی اظهار امیدواری کرد در سفر آتی هیات تجاری قبرس به ایران،‌ مقامات بانکی آن کشور نیز حضور داشته باشند تا علاوه بر شناسایی بسترهای همکاری تجاری و پیگیری توافقات انجام شده بتوانیم از نظام بانکی قابل قبولی برخوردار باشیم .

جهانگیری برگزاری همایش های مشترک و نیزدر صورت لزوم تشکیل کمیسیون مشترک دو کشور را زمینه ساز همکاری های بیشتر ارزیابی و خاطرنشان کرد: چنین نشست هایی می تواند منجر به برطرف شدن موانع اقتصادی،‌سیاسی و فرهنگی شود.

«دیمیتریس سیلوریس» نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دو ملت ایران و قبرس قرنهاست که با یکدیگر تعامل دارند ،‌ خواستار توسعه همکاری ها در سطوح مختلف شد و گفت :‌ امروز کار و همکاری میان شرکت ها و دانشگاه های دو کشور آغاز شده است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب در مناسبات نیازمند رفع موانع بانکی هستیم.

رئیس مجلس قبرس با اشاره به سفر آتی هیاتی از بازرگانان و تجار کشورش به ایران گفت: تجار قبرسی از فراهم شدن بستر روابط میان دو کشور استقبال می کنند و اگر مشکلات بانکی مرتفع شود این همکاری ها موثرتر خواهد شد.

وی بازگشایی شعب بانکهای ایرانی در قبرس و یونان را یکی از راه حل های رفع موانع بانکی برشمرد و مذاکره مقامات بانک های مرکزی دو کشور در این زمینه را راه گشا خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه