English

در دیدار با رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا

ولایتی: کشورهای اروپایی سیاست مستقل‌تری اتخاذ کنند

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتظار این است که اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی سیاست مستقل‌تری را مانند گذشته‌های خود، اتخاذ کنند.

ولایتی: کشورهای اروپایی سیاست مستقل‌تری اتخاذ کنند

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص توافق‌نامه هسته‌ای به صورت شفاف عمل کرده است، هر چند که شاهدیم رئیس‌جمهور آمریکا هر روز با یک شیوه جدید سخن می‌گوید.

ولایتی ادامه داد: در سوریه شاهد هستیم که شش سال علیه مردم و دولت قانونی جنایات کرده‌اند و همه زیرساخت‌ها را با کمک برخی کشورهای غربی و آمریکا از بین برده‌اند که ضروری است کشورهای اروپایی در این زمینه حساسیت بیش‌تری داشته باشند و این مساله به ویژه در خصوص عراق و برخی کشورهای منطقه اهمیت بیش‌تری می‌یابد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما هم‌چنان متعهد به مبارزه با تروریسم در منطقه و سوریه هستیم و ایران با این ایستادگی برای ایجاد صلح و ثبات جهانی ایستادگی کرده است وگرنه شاهد رشد این پدیده شوم در اروپا و دیگر کشورهای جهان خواهیم بود و در این جهت آمادگی همکاری با اتحادیه اروپا را داریم.

موگرینی نیز در این دیدار گفت: از حضور در ایران و انجام این دیدار خرسندم، امیدوارم شاهد رشد و ارتقاع هرچه بیش‌تر تفاهم‌ها و همکاری‌های اتحادیه اروپا وایران باشیم.

ولایتی گفت: هر دو طرف در خصوص مقابله با تروریسم و جریان‌های افراطی و تکفیری اتفاق نظر داشته و باید عزم و اراده جدی ایجاد شود و با هر نوع مظاهر تروریسم مقابله شود. امروز در یمن شاهدیم که علاوه بر بمباران‌های مختلف، کمبود مواد غذایی، دارویی و امکانات اولیه جان انسان‌ها به وسیله جنایات عظیمی تهدید می‌شود که وظیفه جامعه جهانی است که برای مقابله با این اقدامات و حمایت از مردم مظلوم یمن اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی