English

قدیری‌ابیانه

بازدید از اماکن نظامی ایران روزنه‌ رخنه دشمن در برجام است

کارشناس ارشد مسائل استراتژیک با بیان اینکه بازدید از اماکن نظامی ایران روزنه‌ رخنه دشمن در برجام است، گفت: این طرح فتنه آمریکایی برای معرفی ایران به‌عنوان ناقض برجام است.

بازدید از اماکن نظامی ایران روزنه‌ رخنه دشمن در برجام است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدحسن قدیری‌ابیانه درباره طرح احتمالی بازدید آمریکا و نیروهای سازمان ملل متحد از مراکز تسلیحاتی ایران اظهار کرد: ممکن است آمریکایی‌ها این طرح را در شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه دهند و مصوبه آن را بگیرند؛ اما در شرایط فعلی با وجود اختلاف با روسیه نمی‌توانند این مصوبه را بگیرند.

وی ادامه داد: در برجام آمده است اگر غربی‌ها مشکوک شدند که در جایی در جهت تولید سلاح هسته‌ای اقدام می‌کنیم، این سازمان با شرایطی حق دارد از آن مرکز بازدید کند.

کارشناس ارشد مسائل استراتژیک با تأکید بر اینکه این موضوع از آن دست رخنه‌هایی است که متأسفانه در برجام وجود دارد، تصریح کرد: برای اینکه ایران را ناقض برجام معرفی کنند، کافی است با یک کار رسانه‌ای ساختگی بگویند ما به این موضوع مشکوک هستیم.

قدیری‌ابیانه اضافه کرد: غربی‌ها در این راستا ممکن است منافقین را هم وارد صحنه کنند تا آن‌ها هم بگویند ایران مشغول ساخت سلاح هسته‌ای است و این مورد توجیهی برای آن‌ها برای بازدید از مراکز هسته‌ای ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه غربی‌ها از ابتدا اطمینان داشتند که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست، اضافه کرد: آن‌ها بر این باورند که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست و می‌دانند که کشورمان با این طرح مخالفت می‌کند و می‌خواهند این مخالفت را پای نقض برجام بگذارند.

کارشناس ارشد مسائل استراتژیک تأکید کرد: این سیاست طرحی آمریکایی است که با این فتنه‌ها مانند بازدید از تسلیحات نظامی ایران با این فتنه که مشکوک به ساخت سلاح هسته‌ای در ایران هستند و با مخالفت ایران، ما را ناقض برجام معرفی کنند تا آنها ناقض برجام نباشند.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه طبیعتاً ایران اجازه این کار را به آن‌ها نمی‌دهد؛ چون هدف سوء دارند، تصریح کرد: دشمنان اگر اطلاعاتی از سیستم نظامی ما داشته باشند، در جهت دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

وی افزود: این امور نتیجه فریب خوردن تیم مذاکره‌کننده ایران و رد شدن از خطوط قرمزی است که مقام معظم رهبری تعریف کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی