English

رهبر انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری حجت الاسلام روحانی:

مقابل رژیم آمریکا با اقتدار و صلابت ظاهر شوید/از نظر مخالف آشفته نشوید

نظام جمهوری اسلامی پیشرفت و حرکت کرده و شعارهای خود را برجسته‌تر کرده است؛ چند توصیه می‌کنم به رئیس جمهور محترم و برادران و خواهرانی که با ایشان در بخش‌های مختلف همکاری خواهند داشت که این توصیه‌ها را در نظر داشته باشند.

مقابل رژیم آمریکا با اقتدار و صلابت ظاهر شوید/از نظر مخالف آشفته نشوید

به گزارش خبرگزاری موج، محورهای سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی به شرح زیر است:

** جلسه بسیار مهمی است و روزهای مهم و تعیین کننده‌ای است.

** تصادف و تقارن این مراسم و این جلسه با ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا، برای دلهای مشتاق ملت ایران و جمع حاضر مایه تبرک است.

** اهمیت این جلسه، از دو نظر است: یکی اینکه، آغاز یک دوره مدیریت جدید کشور است که این امیدواری وجود دارد که انشاءالله مسئولانی که همراه با رئیس‌جمهور محترم و منتخب وارد میدان عمل خواهند شد، با ابتکارات جدید، با توانمندی‌های بیش از گذشته، ملت را خرسند کنند، خوشحال کنند و همین خواسته‌ها و مطالبی که رئیس‌جمهور بیان کردند، در بیانات خودشان، اینها را اجرا کنند.

** جهت دوم این است که این جلسه، نماد مردم سالاری دینی است، این دوازدهمین جلسه از این قبلی است تا امروز، یعنی ملت ایران 12 مرتبه از آغاز انقلاب نقش آفرینی کرده‌اند در انتخاب مدیران طراز اول کشور.

** نسل جدید ما فراموش نکند، ما دوره قبل از انقلاب را با همه وجودمان لمس کردیم، دیکتاتوری را، در حاشیه بودن مردم را، بی اعتنایی به مردم در امر حکومت را با وجودمان دیده‌ایم؛ مردم قبل از پیروزی انقلاب، هیچ نقشی در مدیریت کشور و تعیین مدیران نداشتند و مردم فقط تماشاچی بودند و هیچ نقشی نداشتند.

**انقلاب اسلامی آمد و مردم شدند صاحب اختیار و این دوازدهمین باری است که نتیجه گزینش مردم از اول انقلاب، برای مدیریت قوه مجریه برگزار می شود، جلسه، جلسه مهمی است.

** نظام جمهوری اسلامی و کشور عزیز ما یک نظام پرظرفیت و پراستعداد است و این استعدادها را باید دانه دانه شناخت و از آنها استفاده کرد؛ شما با تکیه بر هویت انقلابی که نکته بسیار مهمی است، با کار جهادی، با حمایت مردمی، با انبوه سرمایه‌های مادی ومعنوی که در اختیار شماست؛ من 3 جهت گیری را توصیه می‌کنم.

** پرداختن به مشکلات مردم که امروز در درجه اول مشکلات اقتصادی و معیشتی است که باید این را به نقطه قابل قبولی در پایان چهار سال برسانید.

** جهت گیری دوم، تعامل گسترده با دنیاست که این توصیه همیشگی ماست؛ این درست مقابل‌ آن چیزی است که دشمنان دنبال آن هستند؛ ما می‌توانیم به ملت‌های دیگر کمک کنیم و از کمک‌های آنها هم بهره ببریم.

** اقلیم ما، جغرافیای ما و امکانات فراوان ما، این را برای ما آسان می‌کند.

** در برابر هر سلطه طلبی با صلابت و قدرت ظاهر بشوید؛ آن سلطه طلب هر کسی می‌خواهد باشد؛ امروز از همه متجاوزتر و وقیح‌تر، رژیم ایالات متحده آمریکاست و در مقابل اینها با اقتدار وصلابت ظاهر شوید.

** نظام جمهوری اسلامی پیشرفت و حرکت کرده و شعارهای خود را برجسته‌تر کرده است؛ چند توصیه می‌کنم به رئیس جمهور محترم و برادران و خواهرانی که با ایشان در بخش‌های مختلف همکاری خواهند داشت که این توصیه‌ها را در نظر داشته باشند.

** این مسئولیت و توانایی را امانت بدانید، همچنانی که امیرالمومنین فرمود، این بر گردن تو امانتی است  این مسئولیت امانت الهی است بر گردن من و شما، باید امانت داری کرد.

** توصیه بعدی این است که با برنامه حرکت کنید، برنامه ششم، برنامه جامعی است و امسال هم سال شروع برنامه است البته ما تاخیر داریم و سال گذشته باید شروع میشد.

** توصیه بعدی ما این است که اتحاد ملت را مهم برشماریم، ما هر چه داریم از وحدت و اتحاد ملت در بین خودشان و اتحاد ملت با مسئولین و مجریان امروز کشور، داریم؛ این اتحاد را حفظ کنیم، التهاب آفرینی و دودستگی‌های مضر نشود؛ مردم سلائق مختلفی دارند، با سلائق مختلف‌بگذاریم مردم در کنار هم زندگی کنند.

** التهاب آفرینی نباید انجام بگیرد

** از نظرتان مخالف، آشفته نشوید، بگذارید اگر مخالفان نظری دارند، بگویند؛ انتقاد را بپذیریم، به معنای تحمل کردن.

** به میان مردم بروید، از مردم بشنوید، گزارش هایی که به ما می رسد، هر چند این گزارشها صادقانه باشد، خیلی تفاوت می‌کند با آنچه که با به میان مردم رفتن انسان مشاهده می‌کند.

** تعامل بین المللی نباید ما را از این نکته که دشمنانی که به نابودی ما کمر بسته‌اند، غافل کند و از هر بهانه‌ای هم استفاده می‌کنند، شما موشک ماهواره‌بر به فضا پرتاب می‌کنید بعد می‌بینید جنجال ایجاد می‌کنند، یک کار عادی و معمولی است، کار علمی است، اما وقتی انجام می‌دهید می‌بینید، انجام می‌دهید، جنجال ایجاد می‌کنند؛ پاسخ این دشمنی‌ها قوی‌تر شدن است.

** در مقابل دین ستیزی‌ها و قانون‌شکنی‌ها آرام ننشینید و بی تفاوت نمانید و بدانید که ان شاالله آینده از آن شماست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی