English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

زنجان می تواند نماد وفاق ملی در کشور باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید محصول عملکرد ما به کسب اعتماد و رضایت مردم ختم شود، افزود: مدیران شانی جز خدمت به مردم ندارند و باید تلاش نمود با جلب رضایت و اعتماد عمومی، همدلی و مشارکت مردم در جامعه را افزایش داد.

زنجان می تواند نماد وفاق ملی در کشور باشد
به گزارش خبرگزاری موج، سید رضا صالحی امیری در سفر یک روزه خود به استان زنجان با حضور در سومین جلسه شورای اداری استان، با اشاره به شاخص‌هایی در زمینه افزایش میزان رضایت، مشارکت و نشاط مردم در جامعه خاطرنشان کرد: موتور محرکه نظام، مردم هستند و همه تلاش‌ها باید در راستای جلب رضایت و مشارکت مردم باشد.

وی وجود وفاق، همدلی و همنوایی در بین مدیران را از انتظارات مردم برشمرد و گفت: امروز مردم از ما انتظار مناقشه و رقابت ندارند، بلکه مردم امروز خواهان وفاق و همدلی و حل شدن مشکلات در کشور هستند.

مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تقویت اعتماد بین مردم و نظام از دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه سیاسی است و در این زمینه شاخص ها و آمار ها نشان می دهد جوانان نشاط بیشتری نسبت به گذشته در جامعه دارند و میزان مشارکت، اعتماد و رضایت مردم نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است.

صالحی امیری با اشاره به اینکه علیرغم وجود ناامنی در منطقه خاورمیانه ، ایران اسلامی در امنیت کامل است، گفت: این امنیت محصول اراده دولت برای تامین منافع ملی و اراده نیروهای مسلح برای ایجاد قدرت دفاعی برتر در منطقه است که البته هدایت های مقام معظم رهبری در ایجاد این فضا بی‌بدیل بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز عناصری همچون دیپلماسی، تفکر، رسانه و تکنولوژی‌های جدید از شاخص‌ها و عناصر قدرت به شمار می آید، تصریح کرد: امروز رسانه به یک قدرت تبدیل شده و مذاکره یکی از عناصر قدرت می باشد.

وی ادامه داد: برای تامین منافع ملی باید از زبان قدرت نرم استفاده نمود و برای اینکه دشمن جرات حمله نداشته باشد باید از درون قوی بود که ما هر دوی این مؤلفه‌ها را داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تدبیر نظام ما هم از جنگ فاصله گرفته و هم به منافع ملی دست یافته و در فضای بین‌المللی با پرهیز از تنش به هدف خود رسیدیم.

صالحی‌امیری با اشاره به اینکه شکاف بین اروپا و آمریکا از دستاوردهای مذاکرات ایران بود، افزود:

به تعریف مفهوم انقلابی گری در جامعه کنونی ایران پرداخت و گفت: انقلابی بودن شعار نیست بلکه شعور و درک از جامعه و تلاش برای حل مشکلات مردم است بنابراین از این منظر دولت تدبیر و امید، انقلابی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه افتخار و انقلابی گری این است که بتوانیم از طریق گفت و گو و تعامل با دنیا منافع مردم را تامین کنیم، تصریح کرد: امروز انقلابی بودن به معنای داشتن دغدغه معیشت مردم و همراهی با همه ارگان‌های نظام در راستای توسعه ملی است.

صالحی امیری با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که در سبد فرهنگی جامعه تغییراتی شکل بگیرد، ادامه داد: وجود آسیب های اجتماعی در جامعه زنگ خطری برای مسئولین به شمار می آید که باید مورد توجه قرار گیرد و با تولید محتوا، از بستر فضای مجازی در راستای کاهش آمارهای ناگوار در جامعه استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دولت بی نیاز از نقد منصفانه نیست، تصریح کرد: امروز ما به انسجام و همدلی و هم نوایی بیشتر از هر زمان دیگری نیاز داریم، چالش های موجود را می پذیریم و مردم را سرمایه های اصلی خود می دانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه استان زنجان همراهی مناسبی با دولت داشت افزود: خوشبختانه در زنجان فضای همدلی و هم‌نوایی ایجاد شده است.

این مقام مسئول به ظرفیت‌های استان زنجان نیز در زمینه شاخص‌های مختلف اشاره کرد و افزود: با وجود روحانیت آگاه و مئیرانی که نگاه ملی و توسعه ای به مسائل محتلف دارند و به ثبات می اندیشند می توان زنجان را نماد وفاق ملی در کشور دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشینه تاریخی استان زنجان ادامه داد: اینکه زنجان می تواند نماد وفاق ملی باشد از تبار و تاریخ کهن این سرزمین نشأت می گیرد و تحولات گسترده ای که در دوران های مختلف ایجاد نموده است.

وی با بیان اینکه امروزه بسترهای توسعه استان زنجان فراهم شده است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری‌های جدیدی که در استان در حال شکل‌گیری است، نشان از فرآیند توسعه استان زنجان دارد.

مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح داشت: با وجود فرصت های بالای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در زنجان، ظرفیت منابع انسانی این استان، برخورداری از مردمانی سخت کوش و جامعه دین مدار و اخلاق گرا، استان زنجان می تواند یکی از کانون های توسعه ملی در کشور باشد.

صالحی‌امیری با اشاره به اینکه زنجان در شاخص‌های ملی در تراز مثبت قرار دارد، افزود: زنجان باید در دولت دوازدهم، به مرحله توسعه پایدار رسیده و در ردیف‌ استان‌های توسعه یافته کشور قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه