English

معاون وزیر کشور: پیش بینی می شود زائران اربعین حسینی ۱۰ درصد افزایش یابد

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به احتمال افزایش 10 درصدی زائران اربعین حسینی در سالجاری گفت: مسئولان اجرایی در امر خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

معاون وزیر کشور: پیش بینی می شود زائران اربعین حسینی 10 درصد افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری موج، هوشنگ خندان دل پنجشنبه در جریان بررسی زیرساخت های مرز شلمچه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به زمان حدود سه ماهه مانده به اربعین 96 مسئولان اجرایی باید نقاط ضعف و قوت خدمات رسانی به زائران در مرز شلمچه را بررسی و نواقص را برطرف کنند.
وی افزود: بهبود راه های مواصلاتی در درون و برون مرز شلمچه، افزایش مساحت پارکینگ از 75 هکتار به 125 هکتار، افزایش تعداد مواکب صلواتی از 200 موکب به 420 موکب و افزایش گیت های بررسی گذرنامه در شلمچه به 16 گیت از مهمترین اقدامات انجام شده برای برگزاری هرچه با شکوه تر بزرگترین راهپیمایی جهان اسلام است که باید فراهم شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این بازدید با تشریح تمهیدات لازم برای عبور زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه، گفت: پایانه مسافری مرزی شلمچه با 32 گیت ورود و خروج با ظرفیت روزانه 100 هزار نفری به زائران خدمات رسانی می کند.
ولی اله حیاتی گفت:سال گذشته 747 هزار و 435 زائر از مرز شلمچه برای زیارت عتبات عالیات و حضور در مراسم اربعین به کربلا سفر کردند و امسال پیش بینی می شود این تعداد به یک میلیون زائر افزایش یابد.
وی افزود:سال گذشته 40 هزار و 117 زائر اتباع خارجی از مرز شلمچه به عراق تردد کردند و امسال نیز مرز شلمچه به عنوان مرز ویژه تردد اتباع خارجی در نظر گرفته شده است.
فرماندار ویژه خرمشهر با تشریح امکانات و زیرساخت های مهیا شده برای تردد زائران از مرز شلمچه گفت: در سال گذشته 200 موکب خدمت رسان به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه مستقر شده و پیش بینی می شود روزانه یک هزار پرس غذای گرم بین زائران توزیع شود.
حیاتی ساخت تدارک 500 چشمه سرویس بهداشتی در مسیر 11 کیلومتری میدان مقاومت تا مرز شلمچه را یادآور شد و گفت:علاوه بر فعال شدن ناوگان حمل و نقل جاده ای، ناوگان حمل و نقل ریلی از میدان مقاومت تا شلمچه و از شلمچه تا دیگر نقاط کشور فعال می شود.
وی تردد ریلی سال گذشته از میدان مقاومت تا شلمچه را 70 هزار رام قطار عنوان کرد و گفت:تردد ریلی از شلمچه تا دیگر مناطق کشور 100 هزار رام قطار بود و امسال توصیه می شود که تعداد ریل باس برای تردد زائران از شلمچه تا مناطق مبداء سفر زائران افزایش یابد.
 معاون عمرانی وزیر کشور پنجشنبه پس از بررسی زیرساخت های مرز شلمچه به مرز چذابه سفر کرد تا در جریان آخرین اقدامات انجام شده در آنجا قرار بگیرد .
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی