English

رئیس بانک مرکزی در جمع خبرنگاران

اجرای تبدیل ریال به تومان نیازمند تصویب مجلس است

رئیس بانک مرکزی گفت: موضوع تبدیل ریال به تومان در هیات دولت به تصویب رسید که برای اجرایی شدن آن نیازمند رای مثبت مجلس هستیم. پس از تصویب مجلس این تغییر شکل عملیاتی خواهد یافت.

اجرای تبدیل ریال به تومان نیازمند تصویب مجلس است

به گزارش خبرگزاری موج، ولی الله سیف در حاشیه برنامه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص تبدیل ریال به تومان گفت: این بحث در هیات دولت به تصویب رسید که البته یکی از مواد لایحه تغییرات قانون پولی بانکی مسحوب می‌شود. در حال حاضر موضوع به مجلس منعکس شده که در صورت تصویب ، شکل عملیاتی خواهد یافت.

وی افزود: در همین رابطه تحلیل‌هایی شنیده شده است که منطبق به واقعیت نیست از جمله اینکه برخی کارشناسان تبدیل ریال به تومان را برای کشور هزینه بار می‌دانند در حالی که قرار نیست اسکناس‌های جدید جایگزین اسکناس‌های ریالی موجود شود. بلکه به تدریج با مستهلک شدن اسکناس‌های رایج، اسکناس‌هایی به تومان وارد بازار می‌شود.

رئیس بانک مرکزی هدف از این کار تطبیق واقعیات پولی با ذهنیت مردم دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر مردم با تومان کار می‌کنند اما در محاسبات مالی از ریال استفاده می‌شود که گاهی این مساله منجر به مشکلاتی شده است. در صورت تبدیل ریال به تومان شفافیت‌های بیشتر خواهد شد.

سیف تصریح کرد: لازم به ذکر است که این موضوع با رفورم پولی که قبلا مطرح بوده تداخلی ندارد. بحث رفورم و حذف سه یا چهار صفر از پول ملی در شرایطی که اقتصاد کشور به ثبات برسد، صورت خواهد گرفت.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه