English

امضای صورت جلسه نشست کارگروه مشترک ایران و ترکیه

صورت جلسه نتیجه اولین نشست کارگروه مشترک جمهوری ترکیه و جمهوری اسلامی ایران به امضای حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران و محترم اینجه قائم‌مقام وزیر کشور ترکیه رسید.

امضای صورت جلسه نشست کارگروه مشترک ایران و ترکیه

به گزارش خبرگزاری موج، پس از برگزاری نشست دو روزه هیات ایرانی و ترکی در تهران، دو طرف با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان یافته فرامرزی، قاچاق مواد مخدر، افزایش امنیت مرزی و مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به تفاهم رسیدند.

در نشست کارگروه مشترک ایران و ترکیه بر موضوعاتی از جمله همکاری عملیاتی و تبادل اطلاعات امنیتی برای مقابله با گروهک‌های تروریستی، مقابله با قاچاق مواد مخدر و روان‌گردان، شناسایی و تحدید منابع مالی گروهک‌های تروریستی، مقابله با پولشویی، مقابله با اقدامات تبلیغاتی گروهک‌های تروریستی،جلوگیری ازمهاجرت‌های غیرقانونی، اتخاذ تدابیر لازم و استقرار نیروهای کافی در پاسگاه‌های مرزی، تبادل اسامی و اطلاعات اعضای دستگیرشده گروهک‌های تروریستی، همکاری برای مقابله با داعش و مقابله با قاچاق انسان توافق شد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به توافق‌های انجام شده در این نشست و لزوم اجرایی شدن آنها، گفت: در نشست بعدی باید مصادیق و موارد همکاری دو کشور را مشخص کنیم به طور مثال اگر از تبادل تجربه یا آموزش صحبت می کنیم، باید مشخص کنیم که چه مواردی میان دو طرف باید تبادل شود. مدیران کل امنیتی وزارت کشور ایران و ترکیه می توانند پیش از سفر هیات ایرانی به ترکیه، مصادیق و موارد همکاری‌ها را مشخص کنند.

وی همچنین خواستار تعامل و برقراری ارتباط تلفنی مدیران کل امنیتی وزارت کشور ایران و ترکیه برای هماهنگی در مسایل خاص امنیتی و همکاری بیشتر برای مقابله و برخورد ریشه‌ای با قاچاق مواد مخدر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی