English

جهانگیری:

موفقیت صنعت خودروسازی در گرو رضایت مشتریان است

معاون اول رییس جمهور گفت: روزی پرچم خودروسازی ایران بالا است که محصولات تولیدی ما در بازارهای جهانی حضور داشته باشد.

موفقیت صنعت خودروسازی در گرو رضایت مشتریان است

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهور  در مراسم بهره برداری از خط تولید ایران خودرو کرمانشاه٬اظهار کرد: صنعت خودروسازی یکی از مهمترین صنایع کشور است، اما متاسفانه عادت کرده ایم اگر در حوزه ای یک نقطه منفی می بینیم، دیگر به نقاط مثبت آن توجه نمی کنیم.

وی افزود: عده ای می گفتند این صنعت خودروسازی چیز بیخودی است و بهتر است تعطیلش کنیم و به جای آن از خارج  خودروی باکیفیت وارد کنیم و در نقطه مقابل عده ای می گویند این صنعت عالی است، اما ما معتقدیم واقعیت چیزی بین این دو دیدگاه است.

جهانگیری تصریح کرد: نتیجه صنعت خودروسازی این است که تاکنون صدها هزار نفر ایجاد اشتغال  کرده و یک فرهنگ صنعتی همراه آن آمده و تحقیق و توسعه شکل گرفته و محصولاتش صادر نیز شده است.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: البته صنعت خودروسازی زمانی می تواند موفق باشد که هر مشتری که خودرو در اختیارش قرار می گیرد، از هر نظر احساس رضایت کند.

وی تصریح کرد: روزی که در وزارت صنعت تصمیم گرفتم خط تولید پیکان را متوقف کنم٬ حدود دو سال با کارشناسان موافق و مخالف بحث داشتیم و یک روز با خودم فکر کردم آیا این آمادگی را دارم که همراه خانواده ام سوار پیکان شده و از تهران تا کرمان بروم که دیدم چنین آمادگی را ندارم، بنابراین نمی توانستم اجازه بدهم دیگر مردم ایران چنین کاری را انجام دهند.

وی افزود: اینکه یک شرکت معتبر بین المللی می آید و همکاری مشترکی را انجام می دهد و با ایران خودرو یک محصول مشترک تولید می کند، یک نقطه موفقیت برای ایران خودرو است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه صنعت قطعه سازی ایران صنعت خوبی است٬ گفت: باید کمک کنیم که قطعه سازی همراه با خودروسازی ارتقا پیدا کنند.

باید خدمات پس از فروش ایران خودرو در سراسر ایران گسترش یابد

وی با بیان اینکه خودرو یکی از صنایع پیشران کشور است٬ افزود: صنعت پیشران یعنی اینکه وقتی حرکت می کند ده ها و صدها کارخانه متصل به آن نیز به حرکت در می آیند.

جهانگیری در ادامه یکی از جهت گیری های اصلی دولت دوازدهم را بهینه سازی مصرف انرژی عنوان کرد و افزود: مصرف انرژی در ایران بسیار بالاست و هیچ کجای دنیا اینگونه منابع خود را هدر نمی دهند.

وی همچنین با اشاره به خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای نعمت زاده از وزرای بسیار پرتلاش٬ زحمت کش٬ مدیر٬ تصمیم گیر و جزو افتخارات صنعت کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه