English

کریمی:

مددکاران بهزیستی به حمایت و قوانین تضمین‌کننده این حمایت نیاز دارند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مددکاران بهزیستی نیاز به حمایت و قوانینی که این حمایت را تضمین کند دارند، براین اساس آماده دریافت نظرات اداره کل بهزیستی استان مرکزی در این خصوص برای پیگیری از طریق مجلس هستیم.

مددکاران بهزیستی به حمایت و قوانین تضمین‌کننده این حمایت نیاز دارند

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اکبر کریمی در جلسه مشترک با مسئولین اداره کل بهزیستی استان مرکزی به مناسب هفته بهزیستی، گفت: فعالیت‌های این سازمان که در کنار ارائه خدمت به اقشار مختلف از جمله زنان سرپرست خانواده و معلولین، به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک می‌کند، بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقداماتی که این نهاد برای پیشگیری از معلولیت انجام می‌دهد، بیان کرد: متاسفانه آمار معلولین در جامعه بالاست و قطعا رسیدگی به این جمعیت کاری دشوار بوده و نقش بهزیستی در این بخش کلیدی است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بخش مددکاری بهزیستی قطعا نیازمند قوانین و مقرراتی هستیم که از اقدامات این حوزه پشتیبانی شود و مددکاران قطعا نیازمند حمایت‌های قانونی هستند.

کریمی بیان کرد: استخدام‌ها و اشتغال‌ها در این بخش نیاز به توجه دارد و نیاز به قوانینی داریم که مجموعه مددکاران بهزیستی از این طریق مورد حمایت قرار بگیرند. در این رابطه آمادگی دریافت نظرات جهت پیگیری از طریق مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

وی ادامه داد: توجه به سلامت روح و روان افراد در جامعه بسیار مهم است، در اغلب موارد سلامت جسم در اولویت قرار می‌گیرد در صورتی که سلامت فکر و روان بر سلامت جسم اثر می‌گذارد و سلامت روان بسیار حائز اهمیت است و باید بیش از قبل مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می رسد جامعه قضاوت متفاوتی نسبت به کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی دارد، عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) را مردمی‌تر و بهزیستی را دولتی‌تر می‌دانند در حالی که کمیته امداد امام خمینی(ره) حجم دریافت کمک‌های دولتی گسترده‌تری دارد.

کریمی با تاکید بر بهره‌گیری از تشکل‌ها و موسسه‌های مردم نهاد در خدمت‌رسانی به جامعه هدف، عنوان کرد: این واگذاری باید تا جایی پیش رود که بخش دولتی کوچک‌سازی شده و تنها به سیاست‌گذاری، نظارت و ارائه حمایت‌های دولتی به موسسه‌ها بپردازد که از خدمات دولتی برای خدمت‌رسانی به این طریق استفاده نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه