English

مبل و منبت ملایر بهترین زمینه برای ایجاد اشتغال و تولید است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت مبل و منبت و در بخش کشاورزی نیز محصول انگور در این شهرستان بهترین زمینه برای ایجاد اشتغال و تولید است.

مبل و منبت ملایر بهترین زمینه برای ایجاد اشتغال و تولید است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام احد آزادی خواه روز پنجشنبه در نشست بررسی چشم انداز توسعه روستایی شهرستان ملایر اظهار کرد: تولید سالیانه 240 هزار تن انگور مطلوب و تشکیل پرونده انگور ملایر در فائو پتانسیلی غیرقابل انکار است.
وی تامین آب شرب، قنات و بهسازی را سه نیاز و اولویت اصلی روستانشینان عنوان کرد و افزود: آب شرب در حوزه خدمات، لایروبی قنات در حوزه اشتغال و بهسازی در حوزه توسعه سه مطالبه مهم روستاییان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام آزادی خواه با اشاره به تصویب لایحه 2 فوریتی 1.5 میلیارد دلاری ایجاد اشتغال روستاییان و عشایر بدون هرگونه نگاه حاشیه ای با موافقت مجلس، آن را فرصنتی مغتنم برای ایجاد اشتغال در جهت توسعه روستاها برشمرد.
وی در عین حال تاکید کرد: این میزان اعتبار برای ایجاد اشتغال در روستاها باید در چند حوزه کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری به ویژه قالیبافی دیده شود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان اینکه روستاهای ملایر سرشار از چهار آیتم مورد نظر است، افزود: ملایر کارآفرینان بزرگی در حوزه مروار بافی، مبل و منبت و فرشبافی دارد که نباید از این ظرفیت غفلت کنیم.
حجت الاسلام آزادی خواه یادآور شد: با توجه به ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت، نیاز است به شهرک خوشه مبل و منبت روستای دهنوآورزمان ملایر توجه ویژه ای شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از چهار هزار کارگاه مبل و منبت در این شهرستان وجود دارد که بین هشت تا 10 هزار تن در این کارگاه ها مشغول فعالیت هستند که نیاز است برای ساماندهی منبت کاران ملایری تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته شود.
وی گفت: امروز فرش ملایر به اسم روستاهای این شهرستان در کشورهای اروپایی عرضه و به فروش می رسد، در حالیکه در داخل کشور بازار فروش ندارند و زمینه ای قوی برای ایجاد اشتغال در روستاها به شمار می رود.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس همچنین خواستار ارائه تسهیلات لازم از سهم 1.5 میلیارد دلاری به گلخانه داران ملایری با توجه به آسیب جدی شهرک گلخانه ای ملایر و خرابی جدی زیرساخت ها و تاسیسات در پی نزولات جوی سال گذشته در این شهرستان شد.
حجت الاسلام آزادی خواه همچنین ویان و ازندریان را در حوزه اشتغالزایی سرآمد دانست و تاکید کرد: تقاضا داریم در حوزه خیاطی ازندریان به عنوان مدل نمونه تسهیلات بانکی به این کارگاه ها داده شود.
وی گفت: در پرداخت وام های مقاوم سازی واحدهای روستایی که مصوبه هیات وزیران است، متاسفانه بانک ها همراهی نمی کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: نتایج سفر معاون روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به این شهرستان همانند سفر سایر مسئولان، در کمتر از یک سال آینده محقق شود.
در این نشست مشکلات دهیاران در زمینه اختصاص اعتبار به دهیاری ها، تعیین وضعیت استخدام و حقوق و دستمزد دهیاران و ارتقای شغلی آنان از سوی نماینده دهیاران ملایر و همچنین برخی مشکلات روستاها از سوی نماینده شورای های اسلامی روستاهای این شهرستان مطرح شد.
معاون روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری روز پنجشنبه به منظور بررسی چشم انداز توسعه روستایی ملایر به این شهرستان سفر کرد و از چند روستای ملایر از جمله جوراب بازدید کرد.
شهرستان ملایر دارای 208 روستای دارای سکنه است با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه