English

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور:

سال گذشته ۵۴ هزار میلیارد تومان در شهرداری‌های کشور هزینه شد

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور گفت: سال گذشته 54 هزار میلیارد تومان در شهرداری‌های کشور هزینه شد.

سال گذشته 54 هزار میلیارد تومان در شهرداری‌های کشور هزینه شد

به گزارش خبرگزاری موج، بهزاد افشار پیش ازظهر پنج شنبه در همایش رویکردهای اجتماعی و توسعه پایدار شهری در همدان با بیان اینکه انتخابات در بطن خود دو عنصر تداوم و تغییر را پرورش می‌دهد، گفت: امسال در انتخابات شوراها تغییر ایجاد و در بیش از 90 درصد کلانشهرها انتخابات شورای شهر منجر به تغییر اعضا شد.

وی با بیان اینکه در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 70 درصد و در شهرهای کمتر از 200 هزار نفر 50 درصد اعضای شورای شهر تغییر کردند، گفت: این تغییرات ناشی از رویکرد ضعیف شوراها بود.

افشار بااشاره به اینکه سال گذشته 54 هزار میلیارد تومان در شهرداری‌ها هزینه شده که ناشی از عدم تعادل و توازن است، گفت: در برخی شهرها هزینه سرانه هر شهروند کمتر از 500 هزار تومان است و این در حالیست که در برخی شهرها سرانه به بیش از 2 میلیون تومان می‌رسد که ناشی از عدم برنامه‌ریزی و تعادل در برنامه‌ها است.

بالا رفتن هزینه‌ها در شهرداری سبب زمین ماندن کارهای عمرانی می شود

وی با اشاره به اینکه بالا رفتن هزینه‌ها در شهرداری سبب زمین ماندن کارهای عمرانی می شود، عنوان کرد: متاسفانه در حوزه حمل و نقل، بیشتر وسایل نقلیه در شهرهای بزرگ و متوسط فرسوده هستند که این امر نیز نشان دهنده عدم وجود مدیریت شهری و عدم ثبات آن است.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور عنوان کرد: متاسفانه در شهرهای بزرگ با مشکلاتی چون حمل و نقل فرسوده و آلودگی هوا روبروییم که حل نشدن این مسائل در دوره قبل سبب شد مردم در انتخاب اعضای جدید شورای شهر رویکرد دیگری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا بعد از آغاز کار باید شهردار جدید را معرفی کنند، گفت: اعضا باید بر عملکرد شهرداری نظارت و در تفویض اختیارها دقت داشته باشند.

اختلافات بین اعضای شورای شهر از همان انتخاب شهردار آغاز می‌شود

افشار نظارت مالی بر شهرداری‌ها را موردتاکید قرارداد و افزود: تجربه ثابت کرده اختلافات بین اعضای شورای شهر از همان انتخاب شهردار آغاز می‌شود بنابراین باید در بین اعضاء وحدت وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و عمرانی در اولویت قرار گیرد و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای خودداری شود، گفت: شهرداری‌ها تا حدودی نهادهای قانون‌گریز هستند و اعضا باید در انتخاب شهردار دقت عمل داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور با تاکید بر اینکه شوراها دچار روزمرگی هستند و چندان برنامه‌ریزی در آن ها وجود ندارد، گفت: 80 درصد مصوبات در شوراها مربوط به ماده 16 و 17 است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه