English

بررسی قرارداد توتال

شهریاری: قرارداد توتال ما را در عرصه بین‌المللی منزوی نکند

نماینده زاهدان تاکید کرد که قرارداد توتال نباید به گونه‌ای باشد که ما در عرصه بین‌المللی دچار انزوا شویم.

شهریاری: قرارداد توتال ما را در عرصه بین‌المللی منزوی نکند

به گزارش خبرگزاری موج، حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی قرارداد توتال گفت: شرکت توتال با اجازه آمریکایی‌ها آمد و شرایط سختی را پیش پای ما گذاشت. باید تلاش شود این قرارداد به گونه ای تنظیم شده که ما در عرصه بین المللی دچار انزوا نشویم و توتال نخواهد از ما خسارت گیرد.

وی افزود: این که توتال می گوید برای عقد قرارداد از کشوری که با ما منابع زیرزمینی مشترک دارد،‌ اجازه گرفته این توهین است یا اینکه شرکت توتال اعلام کرده در صورت تغییر در شرایط تحریم و برجام تغییراتی در قرارداد می‌دهد براساس چه منطقی است.

شهریاری با بیان اینکه ایتالیایی‌ها هم دنبال چنین قراردادی بودند، گفت: طبق گفته ایتالیایی ها آمریکا نگذاشته آنها چنین قراردادی را ببندند چون توتال با انگلیس،‌ فرانسه و آمریکا منافع مشترک دارد.

این نماینده اصولگرای مجلس با این اعتقاد که فاز 11 پارس جنوبی را شرکت های داخلی می توانستند به سرانجام برسانند، گفت: وزارت نفت می خواهد پای شرکت های خارجی را باز کند اما کاش شرکت خوشنامی این کار را می کرد. فرانسوی ها ما را در دوران تحریم اذیت کردند که نمونه آن شرکت پژو است که در دوران تحریم رفت و خسارت های زیادی به ما وارد کرد.

شهریاری با ابراز این نگرانی که ممکن است مفاسد قبلی مجددا در قرارداد تکرار شود، گفت که امیدواریم در این قرارداد عزت،‌ حکمت و مصلحت کشور لحاظ شود.

وی در پایان با قدردانی از اقدامات قرارگاه خاتم الانبیاء بخصوص در شرایط تحریم گفت که قرارگاه خاتم الانبیا تخصص این کار را در شرایط فعلی داشت اما به هر دلیلی به شرکت توتال واگذار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی