English

سخنگوی دولت در نشست خبری

در سال جاری بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی اعتبار خواهیم داد

محمدباقر نوبخت با اشاره به اقداماتی برای خودکفایی گندم گفت: تا تاریخ 18تیر بالغ بر 5 میلیون و 700 هزار تن گندم از کشاورزان به مبلغ 7470 میلیارد تومان خریداری شد که 4360 میلیارد تومان پرداخت شد و مابقی در دست پرداخت است.

در سال جاری بیش از 37 هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی اعتبار خواهیم داد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج, محمدباقر نوبخت با اشاره به اقداماتی برای خودکفایی گندم گفت: تا تاریخ 18تیر بالغ بر 5 میلیون و 700 هزار تن گندم از کشاورزان به مبلغ 7470 میلیارد تومان خریداری شد که 4360 میلیارد تومان پرداخت شد و مابقی در دست پرداخت است. 

وی افزود: در حوزه افزایش تولید دولت بالغ 17826 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت شد. 25390 بنگاه از این تسهیلات استفاده کردند. 

نوبخت در مورد جایگزینی تاکسی های فرسوده تصریح کرد: 51301 دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان خارج شد و خودرو جدید به حمل و نقل شهری پیوست. 

وی در مورد طرح های عمرانی گفت: پیش بینی ما این است در سال جاری 37400 میلیارد تومان اعتبار به این طرح ها پرداخت شود. 

سخنگوی دولت در مورد خبر عدم ابلاغ برنامه ششم توسعه خاطر نشان کرد: در فرایند رسیدگی و تهیه برنامه نوآوری هایی داشتیم. برای 30 موضوع بخشی و 14 برنامه فرابخشی برنامه ریزی هایی صورت گرفته است. با توجه به اینکه دولت نمی خواهد خود را محدود به تصویب مجلس کند فقط در این بخش ها نظر مجلس را جویا شدیم. 

وی در خصوص جلسه غیر علنی سیف با مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد مسایلی که مطرح شده بی اطلاع هستم اما پیش از این قرار بود ریس بانک مرکزی در مورد سیستم بانکی کشور اطلاعاتی به نمایندگان مجلس ارایه دهد. 

از برجام استفاده کرده ایم

وی در مورد اینکه چقدر دولت از اجرای برجام رضایت دارد خاطر نشان کرد: مسوولین پیگیری برجام باید گزارش عملکرد برجام را ارایه دهد. در برجام سازوکار نظارت تعبیه شد تا امکان استیفای حقوق وجود داشته باشد. در این راستا پروژه های عسلویه و ورود هواپیما به کشور و افزایش تولید نفت نشان دهنده استفاده ما از فضای برجام بوده است. 

مردم با مانع تراشان مسیر توسعه تسویه حساب خواهند کرد

نوبخت در مورد محرمانه بودن متن قرارداد توتال گفت: این قرارداد مسیر تهیه آن طی شد و نمایندگان حق تحقیق و تفحص در این مورد را دارند و اگر خلاف قانونی را مشاهده کردند به دستگاه های نظارتی ارجاع دهند. اگر قرار بر رسیدن به رشد 8 درصدی است باید با طرف های خارجی قراردادهایی منعقد کرد و توتال در همین راستا صورت گرفت. مردم هم از کسانی که در مسیر توسعه مانع تراشی کنند به موقع تسویه حساب خواهند کرد. 

سخنگوی دولت در مورد نظام سلامت گفت: از سه مسیر سلامت جامعه را دنبال می کنیم یکی طرح تحول سلامت است که 10 درصد از منبع اختصاص یارانه را در این زمینه هزینه شود. 

تحریم باعث بروز فساد اقتصادی می شود

محمدباقر نوبخت در مورد راه های مقابله با فساد گفت: یکی از راه ها شفاف سازی است که قرار است علاوه بر نظارت صورت بگیرد. 

وی درباره بدهی های نفتی سازمان ها و افراد در دولت قبل گفت: در شرایط تحریم امکان مبادله شفاف وجود ندارد که باعث بروز فساد اقتصادی می شود. در زمان تحریم عده ای به دولت گفتند میتوانند نفت ها را بفروشند اما پولها هرگز وارد خزانه نشد. اما اسامی را به قوه قضاییه دادیم و امیدواریم با انها برخورد شود. لغو تحریم بازار کاسبان تحریم را از بین برد به همین این افراد با لغو تحریم مخالف هستند. 


 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی