English

وزیر اطلاعات:

کرمان همیشه نقطه خیزش حرکت انقلابی بوده است

وزیر اطلاعات گفت: ویژگی انقلابیون کرمانی در این است که انقلابی گری آنها در جوش و خروش آمیخته با شعار انقلابی آمیخته نشده و کسانی هستند که عقل انقلابی را با شعارهای عجین کرده و اثرگذاری راهبردی در انقلاب داشتند و کرمان همیشه نقطه خیزش حرکت انقلابی در دوران مبارزات بوده است.

کرمان همیشه نقطه خیزش حرکت انقلابی بوده است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سیدمحمود علوی صبح روز شنبه 17 تیرماه در همایش "انقلاب اسلامی در استان کرمان به روایت اسناد ساواک" با بیان اینکه استان کرمان مردانی بلندهمت در عرصه های مختلف دارد، اظهار کرد: امام معصوم علیه السلام فرمودند"علمای شیعه مرزداران مرزهای عقیدتی شیعه هستند و در ورای مرزی که ابلیس و نیروهایش سنگر گرفته اند، به دفاع از مرزهای عقیدتی شیعیان ما می پردازند".

وی افزود: نهاد تشیّع که تلقی طبیعی اسلام است و استمرار اسلامی که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله به جامعه بشری ارائه کرد، پیوسته با خطرات سهمگینی مواجه بوده و ائمه ما در شرایط پر فراز و نشیبی این نهال را حفظ و آبیاری کرده اند.

علوی با اشاره به رسالت آموزش علوم اهل بیت علیهم السلام و احیاء امر آنها تصریح کرد: علمای ما این رسالت را به نحو احسن انجام دادند و سعی کردند مکتب علمی و فقهی اهل بیت را بارور کنند.

وی بیان کرد: علمای شیعه همیشه برای صیانت از امت اسلام، حفظ کرامت امت اسلام به استقبال خطر رفته و از جان خود گذشتند برای اینکه اسلام و مکتب اهل بیت و پیروان آنها عزیز و سربلند باشند.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: علمای شیعه برای حفظ جان خود زیر پرچم بیگانه نرفتند و حتی در برابر قدرت های داخلی وابسته نشدند.

وی افزود: امام خمینی(ره) در شرایطی که همه تحلیل گران سیاسی فریاد مبارزه را با پاسخ فراگیر مواجه نمی دیدند، فریاد برآورد و هر زمان خطر سلطه شیاطین (چه سخت و چه نرم) بوده، به میدان آمدند.

علوی گفت: در دوران مشروطیت نیز علماء پیشگام مبارزات بودند و مردم با اعتمادی که به علماء داشتند، به صفوف مبارزان و مجاهدان می پیوستند و همه جا این علماء بودند که با پرچمداری آنها، مردم به پای آنها می آمدند و مشت های محکم خود را به استبداد و استکبار می زدند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: همیشه علماء جلودار بوده و مردم پشت سر آنها حرکت کردند و هیچ زمانی در برابر استبدادگران کوتاه نیامدند.

وی افزود: مجاهدت و استقامت علماء همواره برای مردم به عنوان الگو و اسوه مطرح بوده و امام راحل زمانی که هیچ کس امیدواری به فراگیری مبارزه نداشت،  مردم را به مبارزه فراخواندند و یک نهضت فراگیری که منتهی به 15 خرداد شد، درآورند.

علوی اظهار کرد: این نقش علماء ما در حفظ فرهنگ اهل بیت علیهم السلام که فرهنگ عزت و سربلندی بوده، می باشد که خیلی ارزشمند است.

وی تصریح کرد: عالمی که همه چیز خود را وقف مردم می کند، باید مردم نیز با وی همراهی کنند و سود این همراهی به خود مردم می رسد و باید عالمی را که حافظ آزادگی، کرامت و عزت مردم است را احترام کرد.

وزیر اطلاعات در ادامه بیان کرد: کرمان دارای مردمی متدین، عاقل، اندیشه ور و انقلابی است و ویژگی انقلابیون کرمانی در این است که انقلابی گری آنها در جوش و خروش آمیخته با شعار انقلابی آمیخته نشده و کسانی هستند که عقل انقلابی را با شعارهای عجین کرده و اثرگذاری راهبردی در انقلاب داشتند و کرمان همیشه نقطه خیزش حرکت انقلابی در دوران مبارزات بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه