English

مذاکرات وزیر علوم با همتای ارمنستانی‌

فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری کشورمان که بر اساس برنامه تنظیم شده و بنا به دعوت همتای ارمنی خود در تاریخ 15 تیرماه 96 وارد ارمنستان شده بود امروز با داویت مگردیچیان، وزیر علوم و آموزش ارمنستان ملاقات کرد.

مذاکرات وزیر علوم با همتای ارمنستانی‌

به گزارش خبرگزاری موج، در این نشست راههای توسعه همکاری در حوزه های علمی، پژوهشی، فن‌آوری و دانشگاهی تبادل استاد و دانشجو  میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت .

طرف ایرانی آمادگی خود را بر اعطای سالانه 15 بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی به دانشجویان ارمنی و 5 فرصت مطالعاتی به اساتید و محققان ارمنی اعلام نمود.

تاکید بر گسترش زبان فارسی در دانشگاههای ارمنستان و ادامه تحصیل دانشجویان فارسی در دانشگاههای ایران از دیگر توافقات دو وزیر بود.
طرفین همچنین در خصوص همکاری میان پارک‌های فن‌آوری دو کشور ، تحقیقات دانش بنیان، همکاری و ارتباط میان دانشگاه‌های دو کشور، تبادل استاد و دانشجو ، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک به توافقات خوبی دست یافتند.
 وزرای علوم دو کشور توافق نمود در جهت پیگیری و اجرایی کردن توافقات کمیته مشترک همکاری تشکیل داده تا بر اجرای توافقات فی مابین نظارت کند. 

ریاست طرف ایرانی کمیته مشترک را حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم به عهده خواهد داشت .
در پایان مذاکره طرفین یادداشت تفاهمی را با هدف توسعه و تقویت همکاری های علمی، تحقیقاتی و فن‌آوری و برقراری تعاملات و همکاری‌های دانشگاهی در 7 بند به امضا رساندند. امید می رود با توافقات حاصله و اراده طرفین در گسترش مناسبات، روابط و تعاملات دو کشور در حوزه های علمی و تحقیقاتی بیش از پیش ارتقا یابد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه