English

حکم انفصال از خدمت برای یک مسئول سابق ناجا

یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از صدور حکم انفصال از خدمت برای یکی از مسوولان ارشد سابق نیروی انتظامی به دلیل بدهی نفتی این نیرو به دولت خبر داد.

حکم انفصال از خدمت برای یک مسئول سابق ناجا

به گزارش خبرگزاری موج، محمد حسینی ازحکم انفصال از خدمت برای یک مسوول سابق ناجا خبر داد و گفت: در سنوات گذشته براساس احکام بودجه رابطه بین نفت و دولت در احکام بودجه می‌آمد و در سال‌های 87 تا 91 اتفاقاتی افتاد مبنی بر این‌که در این سال‌ها کارگروه ویژه نتوانستند صورت‌های مالی نفت را تسویه کنند و علت آن این بود که مبالغ حاصل از فروش نفت جهت خرید بنزین و گازوئیل و بنزین سوپر مورد نیاز پالایشگاه ها به شکل تهاتر، هزینه شده بود که دولت در لایحه بودجه چنین ارقامی را پیش‌بینی نکرده بود.

وی افزود: مقرر شد براساس حکم قانونی پیش‌بینی شده در بودجه 96 کارگروهی تشکیل شود تا حساب‌های مربوط به سال‌های مذکور تسویه شود. چون برای ما صورت‌های مالی شرکت نفت مهم است. همچنین در ذیل این حکم آمده است که تمام تخلفات مذکور باید در دیوان محاسبات روال اداری را طی کند و مورد پیگیری قرار گیرد و جلساتی را نیز با مسئولین دیوان محاسبات در این زمینه داشتیم.

وی تصریح کرد: در کنار این موضوع یکی دیگر از مواردی که اهمیت داشت بحث میزان نفتی بود که توسط نیروی انتظامی و با دستور رئیس‌جمهور وقت صادر شده و منابع آن وارد کشور شده و در همان نیرو هزینه شده بود و نیروی انتظامی مبلغی حدود 6336 میلیارد ریال به دولت بدهکار است و دیوان محاسبات اعلام کرد در پرونده مرتبط با نیروی انتظامی مسئول ارشد وقت این نیرو به عنوان متخلف از سوی دیوان محاسبات به دادسرای دیوان محاسبات معرفی و حکم انفصال از خدمت برایشان صادر شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در نهایت در خصوص این پرونده مقرر شد با توجه به اهمیت آن و با بهره‌گیری از مباحثی که در جلسات مختلف مطرح شده گزارشی از سوی دیوان محاسبات ظرف مدت دو هفته از موضوع حساب‌های باز مرتبط با فروش نفت در بین سال‌های مذکور تهیه شود تا اقدامات قانونی لازم برای تسویه آن انجام شود و کمیسیون برنامه هم با استناد به آن گزارش خود را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی