English

سفیر ایران در رومانی: عمر داعش در عراق به سر آمده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی در 'کنفرانس بین المللی تروریسم و چالشهای جدید خاورمیانه' در بخارست، گفت:بر اساس برخی ارزیابی ها، عمر داعش در عراق به سر آمده و این گروه در سوریه نیز نفس های آخر را می کشد.

سفیر ایران در رومانی: عمر داعش در عراق به سر آمده است

به گزارش خبرگزاری موج، 'حمید معیر' در این کنفرانس که با حضور شماری از شخصیت های سیاسی، علمی و دانشگاهی رومانی، کارشناسان و صاحبنظران خارجی از جمله تنی چند از مسئولان وزارت امور خارجه ایران از امروز (چهارشنبه)، آغاز به کار کرد، با بیان اینکه 'پارسال شاهد حملات تروریستی در نقاط مختلف جهان بودیم و در کنار آن پیروزی های چشمگیری در مبارزه با تروریست ها در عراق و سوریه به وقوع پیوست'، افزود: پس از پیروزی های درخشان در عراق و سوریه بر علیه تروریست ها، هم اکنون شاهد تلاش های جدی برای باز پس گیری رقه و دیرالزور در سوریه هستیم.
معیر گفت: بنابر این به نظر می رسد اگر اراده و تلاش همه جانبه علیه تروریست ها وجود داشته باشد، از هم پاشیدن این گروه های خطرناک و ضد بشری چندان هم کار دشواری نیست.
وی ادامه داد: مشکل صرفاً آنجا بروز می کند که برخی قدرت های جهانی بخواهند از این گروه های تروریستی و اقدامات غیر انسانی آنها در جهت منافع نامشروع و پیشبرد سیاست های پلید خود در منطقه بهره برداری کنند.
وی افزود: میراث شوم استعمار در خاورمیانه و تأثیرپذیری کشورهای این ناحیه از تجاوز استعماری غرب، عوارض منفی زیانباری به دنبال داشته است. در ماجرای حرکت های استعماری در خاورمیانه، فلسطین و توابع آن، همان نقطه ای بود که کانون توطئه ای بزرگ شد و دولت غاصب صهیونیستی را در قلب جهان اسلام چون غده ای سرطانی پدید آورد .
سفیر ایران در رومانی اضافه کرد: در بحران اخیر در منطقه خاورمیانه در حالیکه هماهنگی بین رژیم صهیونیستی و تروریست ها در سوریه بر همگان مبرهن است و تروریست های زخمی در بیمارستان های رژیم صهیونیستی مداوا می شوند. رئیس شعبه اطلاعات نظامی این رژیم اعلام کرده است که 'شکست داعش در سوریه به سود اسرائیل نیست. اسرائیل نمی خواهد جنگ در سوریه بگونه ای تمام شود که داعش شکست خورده کشورهای بزرگ منطقه را ترک کرده باشند. باید تلاش کنیم تا این اتفاق نیفتد.'
معیر تاکید کرد: ' امروزه مشکل عظیم و بلای خانمان سوز خاورمیانه در گسترش تروریسم در این منطقه است. وقتی خوب و با دقت ریشه های این مشکل را بررسی و مطالعه کنیم، در می یابیم که علت العلل حدوث چنین معظلی در استفاده ابزاری از تروریسم توسط برخی قدرت های جهانی برای پیشبرد اهداف و سیاست های شان در منطقه خاورمیانه و متعاقباً در سراسر جهان است.
'آنها بدون هیچگونه احساس مسئولیتی در قبال آینده بشریت و سلامت و امنیت جوامع بشری به راحتی از این وسیله بسیار خطرناک و ضدانسانی برای نیل به اهداف شوم خود بهره برداری می کنند'.
سفیر ایران در رومانی مقابله مؤثر و ریشه کنی کامل داعش و دیگر گروه های تروریستی- تکفیری را نیازمند پشتیبانی و حمایت جمعی و بی وقفه از سوی جامعه بین المللی دانست و گفت: باید کارخانه های تولید تروریسم در همه جای جهان تعطیل گردند. هنوز کارخانه آنها در سوریه تعطیل نشده که کارخانه دیگری در یمن افتتاح می کنند.
وی افزود: 'آیا گمان می کنید این همه بی گناهان که در یمن مورد بمباران واقع شده و به قتل می رسند و یا به دلیل شیوع گسترده بهاری وبا و عدم دسترسی لازم به امکانات بهداشتی و درمانی جان خود را از دست می دهند، هیچ تأثیری در روحیات بازماندگان آنها نخواهند گذاشت؟ آیا تصور نمی کنید که نسل جدیدی به سوی تروریسم سوق داده می شوند؟ آیا در واقع کارخانه جدیدی برای تولید تروریسم افتتاح نشده است؟
' وقتی به حامیان عربستان و فروشندگان سلاح به آن کشور جهت ادامه جنایات در یمن می نگریم درمی یابیم که آنها همان حامیان اصلی تروریسم در سوریه هستند که خیال ندارند به هیچ وجه از این شیوه زشت و خطرناک خود جهت دستیابی به منافع نامشروع و پیشبرد سیاست های مخرب خود در منطقه دست بردارند'.
کنفرانس بین المللی تروریسم و چالشهای جدید خاورمیانه با همکاری و مشارکت سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی، دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه، مرکز مطالعاتی ائوریسک و مرکز مطالعات سیاسی و اقتصادی خاورمیانه رومانی، موسسه مطالعات استراتژیک خاورمیانه، بنیاد اروپایی تیتولسکو و اتاق بازرگانی رومانی و ایران، از امروز چهارشنبه، به مدت دو روز در هتل اینترکنتینتال بخارست پایتخت رومانی برگزار می شود.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه