English

طرح سوال از رئیس جمهور تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

نماینده مردم زنجان و طارم از تقدیم طرح سئوال از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی و اعتباری با 132 امضاء به هیئت رئیسه مجلس خبرداد.

طرح سوال از رئیس جمهور تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

به گزارش خبرگزاری موج، علی وقف چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح سئوال از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی و اعتباری با 132 امضاء به هیئت رئیسه مجلس خبرداد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و با توجه به اینکه احساس می کردیم رویکرد مجلس نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و نمایندگان بدون توجه به بحث های جناحی ،حزبی و گروهی دنبال رفع دغدغه مردم هستند، طرح سئوال از رئیس جمهور را مطرح کردیم هر چند که نظر بعضی از دوستان این بود که این سئوال به جایی نمی رسد و از آن استقبال نمی شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه این طرح بدون نگاه سیاسی و توسط افرادی از هر سه طیف فکری در مجلس امضاء شد به طوری که ابتدا84 امضاء پای این طرح نشست و با وجود اینکه بعضی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند ، در نهایت امضاهای آن به 132 امضاء رسید و آنهایی که امضاء نکردند، اعلام کردند که علاقه مندند برای رفع این مشکل کمک کنند که این رویکرد جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در جریان این موضوع مورد سئوال واقع می شوند، اجازه دهند که این سئوال به عنوان فرهنگ شفاف سازی و جزء حقوق متقابل نماینده مجلس و دولت محسوب شود.

وقف چی افزود: نباید اینگونه تلقی شود که هرکسی سئوال و یا تذکر به رئیس جمهور ومجموعه دولت دارد مخالف دولت است بلکه ما اعتقادمان این است که دوست واقعی کسی است که در زمان خطر، این مسائل را به دوستان خود و مسئولان کشور گوشزد کند.

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت این سئوال را به فال نیک بگیرد و برای خود فرصت تلقی کند، ابراز امیدواری کرد که این فرصت تلنگری باشد برای دولت بعدی باشد که با دقت بیشتر به مسائل کشور توجه کنند.

وی تاکید کرد: امروز در کشور نیازمند اعتماد عمومی به موسسات مالی کشورهستیم و با وضعیت اقتصادی موجود اگراعتماد مردم از مجموعه های مالی دولت سلب شود، قطعا عواقب جبران ناپذیری برای کشور به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به هر نحوی برای جلب اعتماد همگانی ،باید این موضوع را در کوتاه ترین زمان ممکن حل و فصل کند و امضاء کنندگان این طرح علاقه مندند در فرصت قانونی که رئیس جمهور برای حضور در مجلس دارد، به جای تقابل با نمایندگان و مردم و سپرده گذاران، مشکل را حل کنند و ما نیز قطعا خوشحال تر می شویم قبل از اینکه این سئوال به صحن علنی واصل شود و رئیس جمهور در صحن پاسخگو باشد بهتر است که قبل از این اتفاق موضوع حل و فصل شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از طرح سئوال از رئیس جمهور، مکاتباتی در خصوص ضرورت ساماندهی وضعیت موسسات مالی مکاتباتی با وزارت اقتصاد داشتیم و آن ها نظرشان این بود که چون رئیس کل بانک مرکزی منصوب رئیس جمهور است،وزارت اقتصاد در قبال عملکرد این نهاد پاسخ گو نیست و یکی از دلایل اصلی که ما مسیر سئوال از رئیس جمهور را پیمودیم این بود که پس از پیگیری از وزارت اقتصاد و جلسه با رئیس کل بانک مرکزی تا آنجایی که فکر می کردیم نیاز به تعامل است پیش رفیتم اما در عمل راه به جایی نبردیم و در نتیجه به ناچار،برای دفاع از حقوق مردم که به آن سوگند یادکرده ایم، این موضوع را مطرح کردیم.

وقف چی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان طراح سئوال از رئیس جمهور در خصوص پاسخ گویی در رابطه با عملکرد موسسات مالی و اعتباری همچون کاسپین و آرمان رئیس کل بانک مرکزی را نیز به مناظره دعوت کرده ام که تا کنون وی به این دعوت پاسخی نداده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی