English

تشریح سیاست‌ها و اعلام اهم برنامه‌های هفته افشای حقوق بشر آمریکایی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: همچون سه دهه گذشته، ملت فهیم ایران، همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود و بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی و جزء بزرگترین ناقضان حقوق بشر در ایران و جهان می‌داند.

تشریح سیاست‌ها و اعلام اهم برنامه‌های هفته افشای حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری موج، نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گفت‌وگویی به تشریح سیاست‌ها و اعلام اهم برنامه‌های  هفته افشای حقوق بشر آمریکایی پرداخت و با اشاره به چهره مخملی در دستکش‌های آهنی و ژست‌های حقوق بشری این دولت مستکبر گفت: زمان آن فرا رسیده تا با ادامۀ روند ادبیات  زشت، اهانت آمیز و زورگویانه و خوی استکباری و استعماری دولتمردان آمریکا در مواجهه با موضوع حقوق بشر در ایران و سایر کشورها، چهره ضد حقوق بشری آنان را با افشای جنایات و ظلم بر ملت ایران در حوادث تیر ماه، بازخوانی و آشکارسازی کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: هرچند همچون سه دهه گذشته، ملت فهیم  ایران، همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود و بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی و جزء بزرگترین ناقضان حقوق بشر در ایران و جهان می‌داند.

وی موضوع و حوادث هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی را مهم دانسته و یادآور شدند، ضمن گرامیداشت یاد و نام و خاطرۀ شهدای  عزیز و گرانقدر تیر ماه، از ترور مقام معظم رهبری در ششم تیر ماه 1360 در مسجد ابوذر تهران تا فاجعه هفتم تیر و شهادت شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 یار با وفای ایشان و انقلاب اسلامی با حمایت و تشویق آمریکا و حوادث حمله شیمیایی دولت مزدور صدام به شهرستان سردشت و ترور امام جمعه یزد، شهید آیت‌الله صدوقی (باز هم با حمایت و تشویق آمریکا) و اسقاط هواپیمای مسافربری ایران در آبهای خلیج فارس توسط ناو جنگی آمریکا  در 12 تیر ماه ، به عنوان اسناد گویای ضد حقوق بشری دولت آمریکا بر شمرد.  

وی افزود: هر یک از این حوادث تاریخی  خود به تنهایی سر فصل نوینی از صف‌آرایی"جبهه سلطه و استکبار جهانی" ، به شکل مستقیم یا تشویق و حمایت از تروریست‌ها  در مقابل جبهه حق و حقیقت و ایستادگی و مبارزه بی‌امان ملت ایران علیه ام‌الفساد جهانی، شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار به شمار می‌روند.

وی با برشمردن وقایع تاریخی و تاریخ ساز این هفته، یادآور شدند: ملت ایران به خوبی در حافظه خود دارد که  عناصر منافقین مورد حمایت آمریکا در روز ششم تیر ماه 1360 با جاسازی مواد منفجره در دستگاه ضبط صوت  در محل تریبون سخنرانی مقام معظم رهبری (که آن روزها امام جمعه تهران بودند) در مسجد ابوذر تهران و انفجار آن، قصد ترور و به شهادت رساندن معظم له را داشتند که به توفیق الهی، این قصد شوم آنان، نقش بر آب شده و با وارد شدن جراحاتی بر دست راست ایشان، این حادثه سپری شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در حادثه 7 تیر ماه 1360 باز هم منافقین و این بار با خباثتی مضاعف و نقشه ای پیچیده تر و استفاده از عناصر تروریستی مورد حمایت آمریکا، با بمب گذاری در سالن جلسات حزب جمهوری اسلامی سابق، که هر هفته محل تجمع نیروهای خدمتگذار و مخلص انقلاب اسلامی بود، قصد انفجار و به شهادت رساندن جمعی از ابرار را داشتند و این نقشه شوم در شامگاه هفتم تیر به وقوع پیوست و شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی رئیس قوه قضائیه و 27 نماینده مجلس شورای اسلامی و 25 عضو اجرایی قوه مجریه و از جمله دو وزیر و 20 عضو فعال حزب جمهوری اسلامی و از دلسوزان نظام و یاران صدیق امام، مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی افزود: در روز  8 تیر۱۳۶۶، ارتش رژیم بعثی مورد حمایت آمریکا و غرب، با استفاده از بمب‌های شیمیایی دریافتی از کشورهای غربی، چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت  (از توابع استان آذربایجان غربی) را مورد حمله قرار داد. در این حمله ، ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی و از کردهای غیور ایرانی به شهادت رسیده و ۸۰۰۰ تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند. در روز 8 تیر ماه 1360 بازهم منافقین با ترور رییس زندان اوین، شهید محمد کچویی، یکبار دیگر ددمنشی و تروریست بودن خود را آشکار ساختند.

لطفی در ادامه گفت: در روز 11 تیرماه 1361 ، بازهم منافقین سنگدل و جنایتکار مورد حمایت آمریکا با ترور آیت الله صدوقی ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه عزیز شهر یزد ، مردم ما را عزادار کردند. اوج این دشمنی و کینه آمریکا از انقلاب اسلامی در روز 12 تیرماه 1367 و با انجام عملیات تروریستی و  سقوط هواپیمای مسافربری که با پرواز شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دبی  و پس از توقف بین راهی در بندرعباس ،  در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز  آبهای خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با برشمردن حوادث این ایام و حتی، دغدغه های متعدد کشورهای مسلمان، مستقل و آزادی خواه از غیر قابل اعتماد بودن سیاست های استکباری و غلط سردمداران آمریکا به گواه تاریخ بیان کرد و افزود: امروزه به گواه تاریخ و تجربه های سخت و گرانقیمت بشری به درستی اثبات شده، ایالات متحده آمریکا بارها و بارها با اتخاذ تصمیمات یک جانبه، غیر منطقی و منفعت طلبانه با نادیده گرفتن عقلانیت و خرد جمعی و به دور از هرگونه قاعده و پایبندی به اصول و قوانین حاکم بر حقوق بشر و  نظام بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی و فقط مطابق میل، سلیقه و منافع سیاسی لابی های قدرت خود با سلطه‌گری و خوی استکباری  خود  منافی منافع بشریت و امنیت  و صلح  بین المللی در حرکت است و اگر این حرکت مستبدانه به زودی اصلاح نشود ، همه بشریت ضرر خواهد کرد و امنیت عمومی و صلح و ثبات جهانی با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

لطفی ادامه داد: با بهره گیری از قدرت نرم نظام اسلامی و رسانه ها و خرد جمعی، به خوبی می توان ، با یادآوری این حوادث و "ظرفیت های بالقوه و بالفعل مراسم و مناسبتهای ملی ایام الله انقلاب اسلامی"  را در راستای معرفی درست و موفقیت آمیز مردم انقلابی و فرهنگ دوست ایران اسلامی به کار گرفت و چهره ای موفق و برتر از مدل حکومت مردم سالاری دینی  ایران  به جهانیان  عرضه کرد.

وی افزود: همۀ ما  بایستی در هر سطحی بتوانیم با بهره‌گیری از تمام تجارب مفید و ارزشمند ملی، دستاوردهای متراکم نظام های موفق بشری و با تکیه بر رهیافت های نظام اسلامی و ظرفیت های عمیق و گستردۀ دینی –  علمی –  فرهنگی و اجتماعی که برگرفته از اعماق مکتب نورانی و انسان ساز اسلام و بطن آحاد مردم نوع دوست، صلح طلب و استکبار ستیز ایران است؛ چهره‌ای درست، واقعی و قابل فهم از اسلام به عنوان مکتب رهایی، آزادی، صلح و سعادت ابدی بشر و چهره ای صحیح از نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان عرضه کنیم، تا در تعاملات بین المللی و مبادلات جهان امروز از جایگاه برتر و قابل اعتماد تری برخودار باشیم و این  وظیفه ای است اساسی و تکلیفی الهی و انسانی و مأموریتی سترگ و خطیر برای همۀ آحاد جامعه از زن و مرد، پیر و جوان و به ویژه مسئولین کشور، دست اندرکاران نظام و نخبگان و فرهیختگان جامعه تا در فرایندی صحیح، به الگویی برتر و مدلی ممتاز در برپایی حکومت عدل و صلح و آزادی  و شیوه حکومت داری  در عرصه بین المللی تبدیل شویم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: البته حوادث تلخ این ایام، به عنوان نمونه ای از زیرپا گذاشتن حقوق بشر توسط نظام سلطه آمریکا مطرح است و اگر فقط بخواهیم کارنامۀ سراسر سیاه آمریکا  و دخالت ها و رفتار های زشت دولتمردان آمریکا و نظام استکباری را پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی  به  نگارش در آوریم  و به دخالت ها و شرارت های آمریکا در سایر کشور های مستقل و حتی کشور های هم پیمان آنان بپردازیم  زمانی بیشتر را میطلبد و البته این رفتارهای مستکبرانه بارها توسط حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه جنایات و دشمنی های آمریکا با مردم ایران را فقط مربوط به دوران گذشته نیست  بلکه روند آن شرارت ها و ددمنشی ها را تا همین امروز  ادامه دارد، گفت: شرارت ها، ددمنشی ها و دخالت های بی شرمانۀ امریکا در امور ایران از نظر حجم و عمق آن  بسیار افزوده شده و دشمنی ها شکل مرموزتر و پیچیده تری به خود گرفته است.

نصرت‌الله لطفی در ادامه برخی از دخالت‌های آمریکا در عصر حاضر را به شرح زیر عنوان کرد:

1ـ  تشدید تحریم‌های  یکجانبه، غیر منطقی، ظالمانۀ اقتصادی علیه ایران در دوران بوش پدر، کلینتون و بوش پسر، اوباما و حتی در دوره حاضر که دوره ریاست جمهوری ترامپ و "پسا بر جام "  است ، بازهم این دشمنی ادامه دارد

2ـ طراحی آشوب و بلوا  و مدیریت و هدایت اغتشاشات خیابانی برای فروپاشی و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جریان فتنۀ  سال های 78 و  88 و نمونه هایی از دخالت و فریب رسانه ای در انتخابات اخیر

سرمایه گذاری برای ایجاد جنگ نرم و تربیت مجریان طرح فروپاشی و استحاله از درون

4ـ طراحی تهاجم و شبیخون فرهنگی علیه فرهنگ ایران اسلامی

5ـ تلاش فزاینده برای محروم ساختن ملت ایران از دانش صلح آمیز هسته ای و مواهب و مزایای آن برای جامعه

6ـ اتهام تروریسم به بهانه های مختلف بر ضد ایران

7ـ تلاش گسترده برای جلوگیری از دستیابی دانشمندان ایرانی به علوم پیشرفته

و صدها اتهام دیگر و حتی ادامه تحریم های ناجوانمردانه  پس از برجام و ...

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان افزود: بر پایه همین حوادث، این هفته را به عنوان هفته بازخوانی و افشای ضد حقوق بشری آمریکا نامگذاری و با تشکیل ستاد مردمی و کمک دستگاه ها و نهادها، و با چند رویکرد اساسی، برنامه ریزی های مختلفی صورت پذیرفته که به مواردی از آن به شرح زیر اشاره می شود:

رویکردهای برنامه‌ای:

 

1)  گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، شهدای ترور، شهدای قربانی جنایت شیمیایی و میکروبی  و قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری در آبهای نیلگون خلیج فارس از طریق برگزاری مراسم ویژه در استان‌ها و شهرستان‌های کشور.

 

2) برگزاری میزگردها و نشست‌های علمی و روشنگرانه و بصیرت افزایی در خصوص ماهیت و چگونگی پیدایش گروهک‌های تروریستی و افشای جنایات و اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا. 

 

3) به‌کارگیری انواع ابزار ها و تولیدات فرهنگی و هنری و ادبی نظیر ویژه نامه، نشریه، بروشور، پیامک‌ها، شعر و قطعه ادبی و ..... در جهت معرفی شهدای هفتم تیر، شهدای ترور و مظلومیت قربانیان سلاح های شیمیایی و میکروبی در ایران.

 

4) توصیف ابعاد گوناگون تروریزم و خسارات وارده بر ملت ایران با استفاده مطلوب از رسانه‌های تصویری نظیر فیلم، عکس، پوستر و ..... همچنین شبکه های مجازی.

 

رویکردهای اجرایی:

 

1) برگزاری مراسم شکرگزاری نعمت برخورداری از مقام معظم رهبری مدظله العالی و تبیین جایگاه و نقش ولایت فقیه با محوریت مرکز رسیدگی به امور مساجد و مشارکت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سازمان بسیج مستضعفین و سازمان تبلیغات اسلامی.

 

2) برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و پاسداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از بهترین یاران امام خمینی (ره) با محوریت دوایر و نهادهای عضو مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی.

 

3) برگزاری مراسم تجلیل از شهدا و جانبازان شیمیایی و میکروبی و همچنین برگزاری مراسم ویژه برای قربانیان و مصدومین سلاح های شیمیایی در سردشت با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سازمان بسیج مستضعفین و مشارکت انجمن دفاع ازحقوق مصدومین شیمیایی سردشت.

 

4) برگزاری مراسم تجلیل و تکریم هفده هزار شهید ترور با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشارکت تشکل های ایثارگری و بنیاد هابیلیان.

 

5) برگزاری سلسله نشست های بصیرت‌افزایی در زمینه شناخت ماهیت و چگونگی پیدایش گروهای تروریستی و جنایات آنان در ایران و کشورهای اسلامی با محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشارکت سازمان بسیج اساتید.

 

6) برگزاری سلسله نشست های تبیین و معرفی ابعاد حقوق بشر اسلامی با محوریت قوه قضائیه و مشارکت سازمان بسیج حقوقدانان.

 

7) برگزاری مراسم ویژه برای قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری ایران به دست آمریکا در بندر عباس با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سازمان بسیج مستضعفین.

 

برنامه ها : 

 

 – 12 تیر ماه ، یادآور حادثه‌ای تلخ است و همچون سالهای گذشته ، مراسم ویژه برای قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری توسط ناو آمریکایی  در آبهای گلگون خلیج فارس و  با گلباران محل حادثه  و روی یکی از ناوهای ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد . همچنین یاد و خاطره شهدا در محل سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی و هواپیمایی کشوری گرامی داشته خواهد شد . عموم برنامه های این روز ، توسط بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و سازمان بسیج مستضعفین و مشارکت سازمانها و نهادهای دیگر برگزار می‌شود . 

 

– در طول این هفته ، برنامه‌های متنوع دیگری با رویکرد تبیینی و بازخوانی و افشای چهره حقوق بشری آمریکا برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که به تعدادی از آنان اشاره می‌شود: 

 

- انتشار ویژه‌نامه بعضی روزنامه‌ها و سایت‌های خبری از جمله خبرگزاری فارس ، تسنیم و دیگر خبرگزاری‌های رسمی و تحلیلی .

-   برگزاری جشنواره حقوق بشر آمریکایی با رویکرد تولید آثار هنری پژوهش محور در خصوص ماهیت، مفهوم و مصادیق حقوق بشر آمریکایی در دفاتر حوزه هنری کشور و دیگر سازمان‌ها و نهادها.

- برگزاری سلسله نشست های روشنگری و تبیین جنایات آمریکا در مساجد، هیئات مذهبی و پایگاه های نیروی مقاومت بسیج .

- برگزاری نمایشگاه عکس و گرافیک با موضوع حقوق بشر آمریکایی در تعدای از مراکز استانی و مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس .

- انتشار آثار برگزیده نمایشگاه هولوکاست(توسط حوزه هنری)

- رونمایی از بیش از 10 کلیپ، سرود و موشن گرافیک های تولید شده در خصوص جنایات آمریکا و پخش از شبکه های مختلف صدا و سیما.

- رونمایی از کتب منتشره در خصوص ماهیت و مصادیق حقوق بشر آمریکایی

- برگزاری محفل شعر با موضوع حقوق بشر آمریکایی در حوزه های هنری تهران و استانهای کشور.

- موزه صلح تهران هم با نمایشی از دشمنی و جنایات شیمیایی و دیگر مصدومان ، در این ایام آماده پذیرایی و حضور مردم عزیز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی