English

مؤسسۀ پیو اعلام کرد:

مخالفت مردم جهان با سیاست‌های ترامپ

بنا بر مطالعه جدید مؤسسه پیو، حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، بسیاری از مردم جهان را نسبت به آمریکا بدبین کرده است.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بی‌بی‌سی؛ بنا بر یک مطالعه فراگیر، ریاست جمهوری دونالد ترامپ بر نگرش مردم جهان در خصوص آمریکا تأثیری شگرف داشته است.
مؤسسه پژوهشی پیو در این مطالعه، در سال جاری میلادی از بیش از 40 هزار نفر در 37 کشور جهان مصاحبه کرده است.
بر این اساس، رئیس‌جمهور آمریکا و سیاست‌های وی "در سراسر جهان بسیار نامحبوب هستند."
تنها در دو منطقه از جهان، سرزمین‌های اشغالی فلسطین و روسیه، دیدگاه مثبت‌تری به دونالد ترامپ در قیاس با سلف وی - باراک اوباما - وجود دارد. اما بر مبنای این گزارش، بسیاری از پرسش‌شوندگان احساس می‌کنند روابط کشورشان با آمریکا در سال‌های آینده دستخوش تغییر نخواهد شد.
در این مطالعه آمده است اعتماد به آمریکا در میان متحدان سنتی ایالات متحده از بیشترین سطح نزول برخوردار بوده است. برای مثال، 86 درصد از آلمانی‌ها به باراک اوباما اعتماد داشتند؛ اما این رقم برای دونالد ترامپ به 11 درصد کاهش یافته است.
همچنین هند که رئیس‌جمهورش - نارندرا مودی - روز دوشنبه با دونالد ترامپ دیدار کرد، یکی از کشورهایی است که نگرشی مثبت به ترامپ دارند. 40 درصد از هندی‌ها نگاهی مثبت به ترامپ دارند؛ در حالی که این رقم برای باراک اوباما 58 درصد بود.
بیشتر مصاحبه‌شوندگان با در نظر گرفتن تمامی خصیصه‌های مورد پرسش، ترامپ را به اتفاق فردی "مغرور" توصیف کرده اند. همچنین در 26 کشور از 37 کشور مورد مطالعه، بیش از نیمی از پرسش‌شوندگان دونالد ترامپ را فردی خطرناک می‌دانند.
نتایج این پژوهش ساعاتی پس از آن منتشر شد که دیوان عالی آمریکا محدودیت‌های اعمال‌شده بر فرمان اجرایی ترامپ در خصوص ممانعت از سفر اتباع 6 کشور عمدتاً مسلمان به آمریکا را به طور موقت لغو کرد. 62 درصد از پرسش‌شوندگان با فرمان اجرایی ترامپ مخالفند. تنها اکثریت روس‌ها، اسرائیلی‌ها و مجارها با این فرمان موافق هستند. اما در کشورهای مسلمان اردن، لبنان و سنگال، مخالفت با فرمان اجرایی ترامپ به ترتیب 96، 88 و 82 درصد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه