English

سرکنسول ایران در قازان:

برجام همکاری های خارجی با تهران را جذاب کرده است

سرکنسول ایران در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه گفت: توانمندی های گسترده اقتصادی ایران به ویژه فرصت های نو پس از امضا و اجرای برجام، سرمایه گذاری و همکاری های خارجی با جمهوری اسلامی را جذاب کرده است.

برجام همکاری های خارجی با تهران را جذاب کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، علی بمان اقبالی زارچ در سمینار راهکارهای توسعه تجارت در اتاق بازرگانی و صنایع تاتارستان که روز جمعه با حضور شماری از مقام های این جمهوری و فعالان اقتصادی برگزار شد، افزود: دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه تجارت خارجی از جمله تحقق تراز مثبت تجاری، توسعه روابط، تعاملات و همکاری‌های گسترده با کشورها و همچنین گسترش و تعمیق روابط با مجامع بین‌المللی، اقتصاد جمهوری اسلامی را در مسیر پویایی روزافزون قرار داده است.

وی گفت: دگرگونی های مثبت در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تبادل هیات‌های متعدد تجاری و روند جذب سرمایه‌گذاری از کشورهای مختلف از جمله کامیابی های چندساله گذشته در بخش تجارت خارجی ایران است.

سرپرست سرکنسولگری ایران در قازان همچنین با شرح فرصت های اقتصادی در بخش های مختلف و روند پرشتاب همکاری های ایران با کشورها، بیان کرد: اطلاعات لازم و آمار تجارت خارجی ایران پس از برجام در زمینه های جذاب فعالیت های اقتصادی برای شرکت ها و فعالان خارجی در دسترس است.

دنیس والییف معاون وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان نیز در این نشست با اشاره به توسعه مناسبات این جمهوری با ایران در زمینه های مختلف، اظهار کرد که باید اقدام های لازم برای افزایش تعاملات در بخش اقتصادی همپای دیگر عرصه ها توسط طرفین اجرا شود.
وی همچنین با ارزشمند خواندن برنامه ریزی های سرپرست سرکنسولگری ایران برای ارتقای مناسبات، اظهار کرد: دستاوردهای پیگیری ها و اقدام های انجام شده در سرکنسولگری به فعال سازی روابط کمک بسیاری کرده است.

فرهاد پرند رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی در روسیه نیز با اشاره به جایگاه هفدهم اقتصاد ایران به برخی توانمندی ها برای همکاری های تجاری خارجی اشاره کرد.

پرند فعالیت هفت منطقه آزاد اقتصادی و برنامه آغاز کار هفت منطقه دیگر در آینده ای نزدیک، وجود 17 بندر با آمار انتقال 141 میلیون تن کالا در سال 1395 و زمینه های سرمایه گذاری خارجی با شرایط جذاب را مطرح و پیشنهاد کرد که همکاری های مستقیم و بدون واسطه گری با رویکرد بنیادگذاری موسسات مشترک مورد توجه قرار گیرد.

رجب صفروف مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر نیز با عالی خواندن روابط ایران و روسیه، ظرفیت های تاتارستان در زمینه های پتروشیمی و ماشین سازی را برای همکاری با ایران مناسب برشمرد و ضمن اشاره به وجود برخی مشکلات از جمله نبود یا کمبود اطلاعات بازرگانی و نداشتن مطالعات بازاریابی بر تبادل اطلاعات تجاری بین طرفین تاکید کرد.

آرکادی ایوانوف مدیر شرکت توسعه ترانس آسیا لجستیک نیز در این نشست، استفاده از راهکارهای گوناگون مختلف حمل ونقلی برای انتقال کالا مانند روش های خودرویی. تانکری، کانتینری، ریلی، آبی، ترکیبی، کشتیرانی و همچنین استفاده از دریای خزر، خلیج فارس و حمل و نقل هوایی را دارای مزیت های پرشمار خواند.

این سمینار یک روزه که با مشارکت سرکنسولگری ایران، وزارت صنایع و تجارت و اتاق بازرگانی و صنایع تاتارستان، مرکز مطالعات ایران معاصر و شرکت پارالکس برگزار شد، استقبال شرکت های مختلف این جمهوری را در پی داشت.

تاتارستان با بسیاری از استان های ایران روابط منطقه ای گسترده ای دارد و فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری نیز در دستور کار متقابل قرار گرفته است.

همچنین در سفر چندی پیش رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان و هیات همراه به مشهد و تهران، مذاکرات گسترده ای با مقام های جمهوری اسلامی برای توسعه هرچه بیشتر همکاری های اقتصادی برگزار شد.

یکی از محورهای توسعه روابط نفتی است، زیرا تات نفت تاتارستان که یکی از بزرگ ترین شرکت های روسیه در این حوزه است به تفاهم همکاری با ایران رسیده است.

تاتارستان با 68 هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه به پایتختی شهر قازان از جمهوری های توسعه یافته صنعتی و نفتی این کشور است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه