English

روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید مکزیک:

تهران خواهان توسعه روابط با آمریکای مرکزی و جنوبی است

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت های ایران و مکزیک برای گسترش روابط در همه حوزه ها اراده جدی دارند، گفت: باید با شناسایی ظرفیتها و زمینه های گسترش همکاری های ایران و مکزیک، امکان تعمیق و توسعه روابط بخش های خصوصی دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

تهران خواهان توسعه روابط با آمریکای مرکزی و جنوبی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم دریافت استوارنامه "خوزه آلفونسو زگبه کامارنا" سفیر جدید مکزیک  در تهران، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در دوره جدید شاهد تحرک و گسترش بیشتر در روابط دو کشور باشیم، گفت: ایران و مکزیک روابط بلندمدتی دارند، اما متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم از ظرفیتهای موجود برای ارتقای سطح تعاملات و روابط به ویژه در عرصه اقتصادی بهره بگیریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره برخورداری از روابط خوب با مکزیک و کشورهای حوزه آمریکای مرکزی و جنوبی بوده است، افزود: بعد از اجرایی شدن برجام و رفع برخی تحریمها و مشکلات موجود در مسیر گسترش روابط، زمینه برای افزایش تعاملات و مراودات تهران و مکزیکوسیتی مهیا است.

روحانی با اشاره به اینکه دو کشور رویکردها و نگاه نزدیکی به مسائل و تحولات جهان دارند، اظهار داشت: معتقدیم مداخله قدرتهای بزرگ در امور دیگر کشورها باید رفع شده و کشورهای مستقل نیز باید تلاش کنند ضمن ایجاد روابط نزدیک، صدای واحدی در عرصه جهانی از آنها شنیده شود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران، راه حل مشکلات بین المللی، گفتگو و رایزنی های سیاسی است. ایران و مکزیک و کشورهایی که دیدگاه نزدیکی به در این عرصه با یکدیگر دارند، باید در عرصه بین المللی صف واحدی تشکیل دهند.

خوزه آلفونسو زگبه کامارنا سفیر جدید مکزیک نیز در این دیدار که روز سه شنبه انجام شد، ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور و ابلاغ پیام تبریک رییس جمهور و دولت مکزیک به مناسبت انتخاب مجدد دکتر روحانی، گفت: روابط دولتها و مجالس دو کشور در سطح بالایی قرار دارد و روابط فرهنگی گسترده ای نیز بین دو طرف برقرار است.

سفیر مکزیک با تاکید بر اینکه کشورش خواهان توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط با تهران است، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم همسو با سطح روابط سیاسی ، همکاری های اقتصادی و تجاری خود را نیز گسترش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه