English

سخنگوی دولت در نشست خبری

پرتاب موشک به سمت داعش در راستای تامین امنیت منطقه بود

محمدباقر نوبخت با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ان را نمادی به عنوان انسجام ملی دانست و گفت: پاسخ سپاه به داعش نماد اقتدار ملی است و فراتر از امنیت ملی، در قالب امنیت منطقه قابل تحلیل است.

پرتاب موشک به سمت داعش در راستای تامین امنیت منطقه بود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدباقر نوبخت با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ان را نمادی به عنوان انسجام ملی دانست و گفت: پاسخ سپاه به  داعش نماد اقتدار ملی است و فراتر از امنیت ملی، در قالب امنیت منطقه قابل تحلیل است. 

وی افزود: در روزهای اخیر شناسایی گروه های تروریستی توسط سربازان گمنام امام زمان در داخل این اقتدار را تکمیل کرد.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: شورایی برای مقابله با آسیب های اجتماعی روز گذشته با حضور ریاست جمهوری تشکیل شد تا فعالیت های این شورا مورد بررسی قرار می گرفت.پیش از این  برای این آسیب ها شاخص هایی نیز تعیین شد که بتوان با مقایسه سال 95 با سال 94 روند اقدامات را بررسی کرد. در این شورا 10 دستگاه اجرایی مسولیت داشتند و 2477 میلیارد تومان به ان بودجه داده شده بود. روند اقدامات نشان می دهد شاخص های آسیب های اجتماعی در حال بهبود است. 

وی افزود: دولت ماموریتی به سیستان و بلوچستان داد تا مشکلاتی که در زمینه برق و آب برای مردم به وجود آمده است رفع شود. 1622 میلیارد تومان برای حوزه آب و 175 میلیارد تومان برای حوزه برق اعتبار تخصیص داده شد تا مشکلات حل گردد. در سفر رییس جمهور به خوزستان در بهمن ماه هم 10 هزار میلیارد تومان برای بهبود وضعیت طرح های آب برق و فاضلاب درنظر گرفته شد و کار اجرایی ان از اسفند شروع شده است. 

نوبخت در خصوص نظر دولت در مورد استفاده دوباره از موشک علیه تروریسم گفت: نظر دولت در مورد تقویت بنیه دفاعی و توانمندی ظرفیت موشکی توسط رییس جمهور مطرح شده است و ایشان هیچ محدودیتی برای توانمندی موشکی قایل نیست.  

وی در مورد محتوای پیام ریس جمهور به امیر قطر گفت: این پیام شفاهی در خصوص امنیت و روابط دوجانبه بود. 

نوبخت با بیان اینکه برجام محدود کننده توان موشکی نیست تصریح کرد: برجام صرفا در خصوص مسایل هسته ای است و طرف مقابل مطمئن شد که اقدامات هسته ای ما نظامی نیست. 

نوبخت در مورد وضعیت ثامن گفت: بانک مرکزی دو تعهد در دولت یازدهم داشت اینکه ساماندهی کند بازار غیر متشکل پولی و نهادهایی که مجوز لازم و کافی برخوردار نیستند. بانک مرکزی دنبال ادغام موسسات مالی برای تقویت مالی آنها است که البته مقاومت هایی در این راستا صورت می گیرد. اما تحریک سپرده گذاران برای جلوگیری از ادغام هم رخ داده است. لذا اطمینان می دهم که نگران نباشند و قطعا در جهت اسیفای حقوق سپرده گذاران بانک مرکزی اقدام خواهد کرد. 

نوبخت در خصوص برجام زدایی از اقتصاد پس از تصویب تحریم های سنا گفت: هیات حاکمه آمریکا نسبت به برجام حتی قبل از ورود به کاخ سفید موضع منفی داشتند. اگرچه الان به آن درجه از مخالفت قبل نیستند چون دیدند به تنهایی قادر به حذف آن نیستند. اما نوع نگاهشان به برجام تغییر نکرده است. در خصوص برجام اقدامات ناقض آن نظارت می شود و اگر تشخیص دادند که خلاف برجام است مکانیزم تعبیه شده در برجام واکنش نشان می دهد. ما به هیچ وجه بر مبنای اطمینان کامل برجام را قبول نکردیم. ما تحریم های مصوب آژانس و شورای امنیت را لغو کردیم. لذا ما در موضوع برجام دست بالا داریم چون هرگونه نقض برجام توسط آمریکا این کشور را در مظان اتهام قرار می دهد. اقتصاد مقاومتی هم به معنای جلوگیری از وارد شدن تکانه ها به اقتصاد و نقض برجام است. 

وی در خصوص واردات 12 میلیون تن گندم در چهارسال گذشته گفت: این خبر بی پایه و اساس هست. ما سال قبل امکان صادرات گندم پیدا کردیم. حدود چهار هزار میلیارد تومان گندم خریداری کردیم که باعث امنیت غذایی می شود. پیش بینی ما پرداخت 15 هزار میلیارد تومان بابت خرید گندم در یک سال است. 

نوبخت در خصوص ادعای عربستان و دستگیری نظامیان ایرانی گفت: تعدادی صیادان ایرانی بودند که بخاطر مشکلات مسیر یابی طبیعی است که رخ دهد. اما نباید آتش گشود. 

وی در مورد برنامه پرتاب موشک توسط سپاه گفت: آنچه صورت گرفته در مسیر درست و منطقی خود بوده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه