English

ابطحی:

لایحه بازگشایی مدارس نیاز به کار کارشناسی قوی دارد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی لایحه بازگشایی مدارس را در راستای اجرای طرح تحول نظام آموزشی می‌دانستند در حالی که این طرح بیشتر به دلیل کاهش آلودگی هوا مطرح شده بود.

لایحه بازگشایی مدارس نیاز به کار کارشناسی قوی دارد

به گزارش خبرگزاری موج، کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در جلسه خود به رد لایحه بازگشایی مدارس رأی داد. این لایحه با حضور معاونین وزیر آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و آنچه در این لایحه مدنظر قرار گرفته بود در این راستا بود که در سراسر کشور اول مهر زمان بازگشایی مدارس نباشد و با توجه به شرایط منطقه‌ای آغاز سال تحصیلی انجام شود.

محمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: عنوان لایحه با آن چیزی که برخی توجیه می‌کردند فرق داشت. برخی آقایان می‌گفتند لایحه بازگشایی مدارس در راستای اجرای طرح تحول نظام آموزشی است در حالی که این طرح بیشتر به دلیل کاهش آلودگی هوا مطرح شده بود.

وی افزود: در قانون سابق بازگشایی مدارس، بحث اینکه هیئت دولت اختیار دارد که در مناطق گرمسیری خودش برای تعطیلات یا بازگشایی مدارس اقدام کند لحاظ شده است. بنابراین این لایحه همان قانون قبل بود به همین جهت کمیسیون آموزش با لایحه بازگشایی مدارس مخالفت کرد چراکه برداشت اعضای کمیسیون در این بود که این مسئله کار کارشناسی قوی نیاز دارد.

ابطحی تصریح کرد: بنابراین قرار شد یک قانون کامل و منسجمی تهیه و بعد به مجلس ارائه شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمان بازگشایی مدارس همان اول مهر است ولی در این لایحه مطرح شده بود که زمان بازگشایی 15 شهریور باشد که با آن مخالفت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه