English

کمک ۱۰۰ میلیون تومانی سخنگوی دولت به ستاد دیه

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اهدای مبلغ 100 میلیون تومان همیار ستاد دیه در امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شد.

کمک 100 میلیون تومانی سخنگوی دولت به ستاد دیه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ستاد دیه کشور، شب گذشته (21 خرداد ماه) جشن گلریزان جرایم غیرعمد زندانیان استان گیلان در شهر رشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علی مهربان معاون اداری مالی ستاد دیه کشور در سخنانی گفت: امروز از جمع 15 هزار زندانی جرایم غیرعمد در حدود 2 هزار و 800 نفر محبوس به دلیل ناتوانی در پرداخت تعهد مهریه در زندان حضور دارند، امری که هر اندازه سوء نیت مجرمانه با خود ندارد اما حکایت از فقر فرهنگی در جامعه‌ای دارد که از قضاء سابقه تمدنی چند هزار ساله هم دارد.

وی تعداد محکومان دیات ناشی از تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی را 2 هزار و 400 زندانی مطرح کرد و افزود: از این تعداد  12 درصد متهم و مابقی متاسفانه محکوم شده‌اند.

مهربان یادآور شد: از 2400 زندانی مشمول پرداخت دیه، 206 نفر بیش از پنج سال، 181 نفر سه تا پنج سال و 548 نفر یک تا سه سال در زندان هستند.

معاون اداری مالی ستاد دیه کشور با اشاره به عمکرد این نهاد مردمی در طول 27 سال سابقه خدمتی گفت: طی این مدت 105 هزار زندانی جرائم غیرعمد با حمایت این ستاد مردمی از بند حبس استخلاص یافته‌اند.

در این مراسم معنوی که با حضور رئیس کل دادگستری استان گیلان، شهردار و مدیرکل زندان‌های رشت برگزار شد، خیرین با هدف کمک در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در مجموع مبلغی معادل 5 میلیارد و 89 میلیون ریال اهدا کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه