English

انجمن‌ اسلامی مدرسین دانشگاهها با محکومیت عملیات تروریستی داعش در تهران:

بیش از هر زمانی به حفظ وحدت و انسجام داخلی کمک کنیم

انجمن‌اسلامی مدرسین دانشگاهها در محکومیت عملیات تروریستی داعش در تهران بیایه‌ ای صادر کرد.

بیش از هر زمانی به حفظ وحدت و انسجام داخلی کمک کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، در این بیانیه آمده است:

در نخستین هفته ها پس از حماسه سترگ انتخابات ریاست جمهوری که ایران، عظمت مردم سالاری دینی خود را به نمایش گذاشته و شکوه امنیت و عقلانیت خود را به جشن نشسته بود، شقی ترین اشقیای دوران، نگاه ناپاک خود را به امن ترین نقطه خاورمیانه انداختند. جریان تروریستی داعش و حامیان آشکار و پنهان این جریان که با پشتیبانی لجستیکی و دلارهای نفتی، این جریان متحجر و واپسگرا را تغذیه می‌کنند، تلاش نمودند شیرینی جشن مردم سالاری را به کام ملت ایران تلخ و امنیت مثال زدنی ایران را که حاصل تلاش های بی وقفه نیروهای امنیتی به ویژه در سالهای اخیر بود، برهم بزنند. آنان برای انتقام از ایران به واسطه ضرباتی که بر آنها وارد کرده بود و برای کاهش کارکرد ژئوپلتیک ایران در مسایل منطقه ای، کینه خود را در پرتو آموزه های خشن و استحماری، نسبت به مردم بی گناهمان بکار گرفته و با ترور مردم عادی در صدد ایجاد رعب و وحشت برآمدند؛ اما این حرکت نه تنها در اراده ی مردم ایران در مبارزه با تروریسم و داعش، هیچ تاثیری نداشت و نخواهد داشت، بلکه بیش از پیش موجب انسجام و یکپارچگی آنان در سطح ملی شد. این حرکات ضد انسانی نمی تواند در اراده ملی ما برای ادامه ی راه مردم سالاری دینی و توسعه و پیشرفت، خللی وارد نموده و ملت ایران با درایت، صبر، مقاومت، وحدت و همدلی در مقابل زیاده خواهی های ملحوظ در این حرکات تروریستی، در مقابله با داعشیسم کور، ایستادگی کرده و نقشه های شوم آنان را نقش بر آب خواهد کرد. در همین جا لازم است از تلاشهای وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی و انتظامی در شناسایی و متلاشی نمودن این گروهک تروریست قدردانی نماییم.

از این رو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها مواردی را با ملت شریف ایران و دولتمردان و مسؤلان در میان می گذارد:

۱.مردم ایران همانطور که تا کنون نشان داده اند از هر سخن و رفتار ایجاد کننده مرزبندی های قومی، زبانی، نژادی و مذهبی که مقدمه اختلاف و تفرقه در کشور است، بشدت پرهیز نموده و در مقابل جریان تروریسم منطقه ای و بین المللی ایستادگی می نماید.

۲. امروز وظیفه خطیری متوجه ملت بزرگ ایران است، آنان باید در این شرایط برای اطلاع رسانی دقیق و نشر اخبار صحیح در رسانه ها به ویژه فضای مجازی همکاری کرده و اجازه ندهند شایعه پراکنی و اخبار غلط و جهت دار که به آتش جنگ می دمد، در این فضا رشد کند. ما در این زمان با کمک یکدیگر و همراهی با مسوولان نظام، نیروهای امنیتی، ارتش و سپاه ، بیش از هر زمانی میتوانیم به آرامش و امنیت کشور و حفظ وحدت و انسجام داخلی کمک کنیم.

۳. ما امروز به وزارت امور خارجه و سرداران دیپلماسی کشور که به خوبی نقش خطیر خود را در این برهه ایفا می کنند می بالیم و میدانیم که امروز ما بیش از هر زمان دیگری به دیپلماسی فعال نیازمندیم. در شرایطی که ترامپ فعالیت منطقه ای خود را با قراردادهای سنگین تسلیحاتی بیش از پیش افزایش داده و در صدد تاثیر بر معادلات منطقه ای و کاهش و تضعیف نقش بی بدیل ایران در تحولات منطقه ای است، دستگاه دیپلماسی ما چونان سالهای گذشته با موفقیت پروژه ی ارتقای سطح ‌مناسبات به ویژه با همسایگان را بیش از پیش تعقیب و تحرکات منطقه ای و بین المللی را رصد کرده و با آن در کمال درایت و با پیش بینی های لازم برخورد خواهد کرد. تنش زدایی و دوری از تصمیمات عجولانه و احساسی از لوازم یک برخورد حساب شده و ملی برای حفظ اقتدار و جایگاه جمهوری اسلامی ایران است که خوشبختانه وزارت امور خارجه سرآمد آن است.

۴. انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها از همه ی استادان و مدرسین و دانشجویان دانشگاههای کشور دعوت می کند که در جهت آگاه سازی توده های میلیونی مردم با ارتباط هرچه بیشتر با آنان بر تقویت الگوی رفتار عقلانی، دوری از هیجانات مخرب، تقویت رفتارهای مبتنی بر خرد جمعی، فرهنگ اسلامی و اخلاق انسانی مدد رسانند و با ریشه یابی جریان داعشیسم و سلفی گری مذهبی در هر لباسی به عقیم ماندن این روش در بستر اندیشه و عمل مبادرت ورزند. ظاهر گرایی و جمود، آفتی است که سنی و شیعه نمی شناسد و تبیین این نگاه می تواند کمک بایسته ای به پیشگیری از نگاه خشونت بار و داعشیسم کند.

۵. انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها به روان شهدای ترور های اخیر و ترورهایی که منجر به شهادت مظلومانه بهشتی ها و رجایی ها و یاران ایشان، توسط منافقینی که هنوز هم در رابطه های پنهان و آشکارشان با برخی حامیان منطقه ای داعش در صدد ضربه به اقتدار ملت بزرگ ایرانند، درود می فرستد و برای آنان علو درجات آرزو دارد و به سهم خود از تأمین کنندگان امنیت کشور در هرلباس و مسئولیتی قدردانی کرده و معتقد است که امنیت ملی جز با همدلی و اتحاد ملی تداوم نخواهد یافت.

6.لازم به یادآوری است که ترورهای کور دشمنان خارجی نباید توسط جریانها، افراد و احزاب وجه المصالحه رقابت های سیاسی قرار گیرد و موجب شود که بر طبل تفرقه بکوبند. این روزها مغلطه های زیادی صورت می گیرد که باید همه ی جریان های سیاسی بدان توجه کنند تا منافع و وحدت ملی آسیب نبیند.

۷.در پایان ضمن تجدید میثاق با روح پرفتوح امام راحل که در سالگشت فقدان وی به سر میبریم، امیدواریم که این ملت با اتحاد و همبستگی و همدلی بین‌مردم و مسئولان ، بویژه رهبری نظام و دولت محبوب و برخاسته از رأی ملت، بتواند از موانعی که دشمنان این مرز و بوم درصدد تحمیل آن هستند بیش از پیش موفق و سربلند بیرون آید.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه