English

دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در تونس گشوده شد

دفتر یادبود شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه ١7 خرداد تهران امروز جمعه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایتخت تونس گشوده شد.

دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در تونس گشوده شد

به گزارش خبرگزاری موج، همزمان با تشییع شهدای حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی (ره) در تهران، صبح روز جمعه 19 خرداد 96 ،سفیران و دیپلمات های کشورهای مقیم تونس و نمایندگان احزاب و شخصیت های سیاسی ، فرهنگی و هنری با حضور در سفارت ایران در تونس، دفتر یادبود شهدای عملیات تروریستی روز چهارشنبه تهران را امضا کرده و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی و همبستگی کردند.
وزارت امور خارجه ، احزاب و شخصیت های سیاسی، فرهنگی و هنری تونس در پی حوادث روز چهارشنبه، بیانیه ها و پیام های تسلیتی در محکومیت این ترور ناجوانمردانه صادرکردند.
جنش النهضه، حزب نداء، حزب مشروع تونس از جمله احزاب مهم این کشور بودند که در بیانیه های خود به ملت و دولت ایران تسلیت گفتتند و با خانواده های قربانیان این حمله های تروریستی ابراز همدردی کردند.
صبح روز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در جریان آن 17 نفر شهید شده و 52 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد.
از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی یک تروریست خود را منفجر کرد و دو تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند.
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی