English

نخست وزیر ایتالیا حملات تروریستی تهران را به شدت محکوم کرد

'پائولو جنتیلونی' نخست وزیر ایتالیا در پیامی خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، حملات تروریستی امروز در تهران را به شدت محکوم کرد.

نخست وزیر ایتالیا حملات تروریستی تهران را به شدت محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، نخست وزیر ایتالیا در این پیام ضمن ابراز نزدیکی و همبستگی با قربانیان بی گناه و خانواده های آنها، حملات تروریستی امروز در تهران را به شدت محکوم کرد.
همچنین 'لائورا بولدرینی' رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا ضمن ابراز همبستگی و نزدیکی با رئیس مجلس شورای اسلامی، دولت و ملت ایران این واقعه را محکوم کرد.
'فابریتزیو چیکیتو' رئیس کمیسیون خارجی مجلس نمایندگان ایتالیا نیز با ملت و دولت ایران ابراز همبستگی و نزدیکی کرد. همچنین 'دبورا برگامینی' مسئول رئیس گروه همکاری مجالس ایتالیا و ایران اظهار داشت:می خواهم به عنوان رئیس گروه همکاری مجالس نمایندگان ایتالیا و ایران، با همکاران خود و دولت و مردم ایران، ابراز همبستگی کنم.
' آنجلینو آلفانو' وزیر امور خارجه ایتالیا نخستین مقام ایتالیایی بود که به واقعه تروریستی تهران واکنش نشان داد و در یک نشست خبری مشترک با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه گفت : ایتالیا با نگرانی تحولات مرتبط با حملات تروریستی در ایران را دنبال و با قدرت هر چه تمام تر آنچه را که روی داده محکوم می کند. ایتالیا با قربانیان تروریسم جهانی که به همه جا ضربه وارد کرده و ارزشی برای جان انسان ها قائل نیست، ابراز همبستگی و نزدیکی می کند. ما همچنین بر این الزام مطلق تاکید داریم که تمامی کشورهایی که در این مدت درگیرحملات تروریستی بوده اند می بایست وارد گفت و گو و آشتی شوند و با تکیه بر منافع مشترک در مسیر شکست تروریسم گام بردارند.
ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره)صبح امروز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، تاکنون شهادت 12 نفر و مجروح شدن بیش از 40 نفر تائید شده است.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. دو نفر از مهاجمان نیز در مجلس به هلاکت رسیده اند و عملیات ضد تروریستی همچنان ادامه دارد.
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه