English

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس در پاسخ به موج

حضور عباسی و فرهنگی در هیات رئیسه، نشان دهنده رویکرد عقلانی مجلس به مسائل است/ نباید به مجلس به چشم بنگاه حزبی نگاه کرد

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس گفت: انتخاب عباسی و فرهنگی به عنوان اعضای هیات رئیسه، سطح مجلس را ارتقا داد.

حضور عباسی و فرهنگی در هیات رئیسه، نشان دهنده رویکرد عقلانی مجلس به مسائل است/ نباید به مجلس به چشم بنگاه حزبی نگاه کرد

حسن نوروزی در خصوص سخنان تابش در باره عهدشکنی برخی نمایندگان در رای دادن به لیست مشترک میان فراکسیون امید و ولایی برای انتخابات هیات رئیسه مجلس به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: من مجلس را یک بنگاه حزبی نمی دانم و این اظهارات تابش بر اساس نگاهی است که ایشان به مجلس به عنوان یک بنگاه حزبی دارند. این نگاه باعث می شود تا با توجه به حضور سه حزب در مجلس لیستی به صورت 3-3-3 تهیه شود و قرار شود در حوزه تعیین نواب رئیس هم رقابت مشخص کننده باشد. 

وی ادامه داد: با این حال شخصا بنده آقای یوسف نژاد و عثمانی را که در هیات رئیسه قبلی بودند، قبول داشتم اما این بار مجلس دارای عقلانیت بیشتری در انتخاب افراد بود. فرهنگی و عباسی که جایگزین این افراد شدند نه به عنوان دو چهره اصولگرا بلکه دو چهره کاریزماتیک انتخاب شدند. آقای عباسی که در سابقه اش علاوه بر کار وزرات در مجلس هم سال های زیادی حضور داشته است، آقای فرهنگی هم یک چهره قدیمی مجلس است و در حوزه قانون و حقوق مهارت و اطلاعات خاصی دارد. لذا نمی شد این افراد را کنار گذاشت. 

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس تصریح کرد: رای دادن مجلس به مطهری و پزشکیان برای سمت های نواب رئیس به عنوان رای دادن به دو نامزد فراکسیون امید نبود. بلکه نمایندگان به آنها به عنوان دو فردی که در حوزه کاریشان شاخص هستند رای دادند. پزشکیان دارای ویژگی صراحت بیان و صداقت است و مطهری هم که متاثر از پشتوانه پدر شهیدشان است و از این رو مجلس این موضوعات را در رای دادن در نظر گرفت. براین اساس باید گفت نمایندگان خارج از علایق احزاب، دارای عقلانیت و تعقل است.

وی با بیان اینکه حضور عباسی و فرهنگی سطح هیات رئیسه کنونی مجلس را ارتقا داده خاطر نشان کرد: امیرآبادی و آشوری در فراکسیون رای داشتند اما در صحن نه. این موضوع نشانگر آن است که آنچه در فراکسیون ها می گذرد با آنچه در صحن می گذرد فرق دارد و نمایندگان ورای سابقه حزبی به اصالت افرادی رای می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه