English

سخنگوی دولت

در سال جاری هم صادرات گندم خواهیم داشت/رییس قوه قضاییه به جای طرح در جامعه مباحث را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کند/در سازمان برنامه و بودجه زنان جایگزین مردان می شوند

محمد باقر نوبخت در نشست خبری اعلام کرد در سال 96 صادرات گندم خواهیم داشت.

در سال جاری هم صادرات گندم خواهیم داشت/رییس قوه قضاییه به جای طرح در جامعه مباحث را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کند/در سازمان برنامه و بودجه زنان جایگزین مردان می شوند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدباقر نوبخت با اشاره به بحث خرید گندم گفت: یک میلیون و 64 هزار تن از کشاورزان گندم خریداری شد که هزینه آن دو هزار و 751 میلیارد تومان است که از این رقم هزار و 298 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد. پیش بینی ما براساس روند گذشته خرید 11 میلیون تن گندم در سال جاری، به ارزش 15 هزار و 250 میلیارد تومان است. در جلسه هیات وزیران تصویب شد 8 هزار میلیارد تومان از خزانه برداشت شود. تلاش این است که با تسویه ارقام خریداری شده برای کشاورزان فرصتی ایجاد شود تا تولید گندم افزایش یابد. 

وی افزود: اگر کشاورزان مستقیم گندم را به بورس عرصه کنند در حد 665 تومان برای هر کیلو در بورس مابه التفاوت را شرکت های دولتی پرداخت می کنند. پیش بینی ما صادرات گندم در سال 96 است. 

نوبخت در مورد سایت کارورزی گفت: این سایت کماکان به کار خود ادامه می دهد و متوقف نشده است و دولت مصمم به اجرای آن است. 

وی درباره افزایش قیمت اقلام خوراکی در ماه رمضان خاطر نشان کرد: دولت توانسته است به ویژه در کمبود گوشت از راه واردات و ارایه به بازار، قیمت ها را کنترل کند. در مورد مرغ هم همین طور است از طریق نهاد تنظیم بازار دولت قیمت ها را کنترل کرده  و ثبات نسبی در بازار داریم. 

وی در مورد اظهارات اخیر رییس قوه قصاییه در مورد بحث حصر و وعده های روحانی در خصوص رفع حصر گفت: قدرت در ساختار ایران بین سه قوه توزیع شده است و رییس جمهور هم رییس قوه مجریه و هم مسوول قانون اساسی است و به نظر نمی رسد اگر رییس قوه ای مطلبی دارد به این شکل در جامعه مطرح کند و چیز خوبی نیست و اگر مطلبی وجود دارد در جلسات طرح شود. یکی از این جلسات شورای عالی امنیت ملی است که با ریاست رییس جمهوری برگزار می شود. مباحث این چنینی باید در این جلسه ها بیان شود. توصیه می شود این قبیل مسایل که از اختیارات شورای عالی امنیت ملی است آنجا طرح شود. 

وی درباره بحث جوانگرایی کابینه دولت دوازدهم خاطر نشان کرد: استفاده از نیروی جوانی مشخصا این نیست که افراد جوان را به مسولیت های دستگاه های اجرایی بگماریم. البته رییس جمهور مصمم هستند از افرادی با سن کمتر استفاده کنند. ما مجوز دو هزار نیروی جوان به عنوان مشاورین مدیران صادر کردیم که در آینده پس از کسب تجربه جایگزین شوند. همچنین از ظرفیت زنان در بخش مدیریتی قرار است استفاده شود و 3 تا 4 مدیر زن در بخش مدیریت سازمان برنامه و بودجه به زودی جایگزین مردان خواهد شد. 

وی در مورد وضعیت قطع یارانه برخی افراد که قبل انتخابات به شکل مقطعی منتفی شد گفت: از حدود 4 و نیم میلیون که یارانه آن ها قطع شده بود حدود یک میلیون نفرمجدد یارانه دریافت می کنند و این براساس بررسی های سازمان هدفمند سازی یارانه ها انجام می شود. 

نوبخت درباره اینکه چرا برخی نتوانستند رای خود را در انتخابات به صندوق بیاندازند گفت:در فرایند اخذ رای نکاتی بود که یکی از بارزترین آن ها که باعث شد برخی نتوانند رای بدهند، این بود که در سنوات گذشته افرادی که در شعبه حضور می یافتند باید تا آخرین افراد آن ها رای گرفته می شد اما این بار بحث اجرای این قانون بود که راس ساعت 24 جمعه رای گیری خاتمه یابد تا شایبه ای به وجود نیاید. 

نوبخت در خصوص احضار برخی استانداران و فرمانداران برای تخلفات انتخاباتی، گفت: اینکه برخی رفتارهای آنها از سوی رقبا تخلف نامیده شد درست است اما اینکه چقدر منطبق به واقعیت است یا خیر باید منتظر نظر شورای نگهبان بود. 

سخنگوی دولت در مورد اولویت های دولت دوازدهم تصریح کرد: اشتغالزایی از جمله اولویت های ماست و اجرای برنامه ششم در دستور کار است. موضوع آب و محیط زیست، صنعت و فناورهای نوین و حمل و نقل ریلی، تامین مالی و کاهش فاصله طبقاتی، آبادانی در منطقه مکران در برنامه ششم در اولویت ها هستند که باید پیگیری شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه