English

رئیسی:

مهندسی کردن رای مردم امری ناپسند است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: چیزی که بیش از همه بر جان و دل من گران آمد این بود که پنج شش ساعت تعرفه‌ها را دیرتر رساندند به مراکزی که احتمال رای دادن رقیبشان بیشتر است، من از دستگاه قضایی و شورای نگهبان می‌خواهم نگذارند حق‌الناس ضایع شود.

مهندسی کردن رای مردم امری ناپسند است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی شب گذشته در جامعه‌الحسین مشهد و در اولین سخنرانی بعد از انتخابات خود مردم سالاری دینی را از ویژگی‌های نظام اسلامی دانست و مردم را برنده واقعی انتخابات خواند و با انتقاد از عملکرد دستگاه اجرایی  در انتخابات اظهار کرد: مردم مثل همیشه کم نگذاشتند، اما مسئولین کم گذاشتند. مردمی به پای صندوق‌ها آمدند اما فقط به جرم اینکه می‌خواهند به رقیب دولت رای بدهند ساعت‌ها پشت در معطل شدند، نه از یک جا، بلکه از سراسر کشور هم به ما و هم به شورای محترم نگهبان اعلام شده است.

وی ادامه داد: باید از این مردمی که عاشقانه در صحنه حاضر بودند، اما نتوانستند رای خودشان را بدهند صمیمانه عذرخواهی شود.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: من صمیمانه و متواضعانه از 16 میلیون نفری که بزرگوارانه بنده را مورد محبت قرار دادند تشکر می‌کنم، بنده به عنوان یک طلبه این را رای به خود تلقی نمی‌کنم، بلکه رای به ارزش‌ها می‌دانم. این رای کسانی است که می‌خواهند در این نظام دولتی در تراز نظام اسلامی شکل بگیرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ستادهای انتخاباتی‌اش کاملا مردمی بوده‌اند عنوان کرد: بارها دیدید و شنیدید که کسی مغازه‌اش را برای این کار گذاشت و یکی خانه‌اش را و خانمی النگو و گوشواره خود را خرج این راه کرد، درست مانند زمان دفاع مقدس و من شرمنده شدم. بنده به همه اعلام کردم در آستان قدس رضوی از حق تولیت در این مدت استفاده نکردم و تا آخر عمر هم استفاده نخواهم کرد، بدانید که ناسزا گفتن به ابراهیم رئیسی این فضای جهادی و انقلابی را سرد نخواهد کرد.

 

رئیسی با تاکید بر اینکه دعاها و نیایش‌های مردم در این راه قطعا موثر واقع شده است، خاطرنشان کرد: مادر 4 شهیدی که به من زنگ می‌زند و با اشک چشم به من می‌گوید فلانی تنها دغدغه من اینست که این روزها ارزش‌های انقلاب اسلامی روی زمین نماند، مسلما خداوند به اینها توجه خواهد کرد و شک نکنید آن چیزی که با زاری و تضرع از خداوند خواستید تحقق پیدا خواهد کرد.

 

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به کسانی که مشتاق دوقطبی کردن جامعه هستند، گفت: دوقطبی کردن روش فرسوده انگلیسی‌ها است، آنها می‌خواهند مردم یک جامعه را چند قسمت کنند، سنی و شیعه کنند، این کار برای این است که از پاسخ به سوالات مردم فرار بکنند. سوال مردم این است که 4 سال شما چه کردید؟ مردم می‌گویند کار، شما بگویید چقدر ایجاد اشتغال کردید نه که آدرس غلط بدهید و بگویید این‌ها می‌خواهند دیوار بکشند.

 

وی افزود: ما اعلام کردیم می‌خواهیم سه‌دهک پایین جامعه را افزایش دهیم گفتند از کجا؟ مگر شما اقتصاد می‌دانید؟ ما اعلام کردیم از این منابع می‌خواهیم تامین کنیم، شما آب، برق، نفت و گاز را گران کردید، مبلغ از 40 هزار میلیارد رسید به 70 هزار میلیارد. گفتند نه این‌ها دارند کارهای پوپولیستی می‌کنند این کارها چیست، الحمدلله انتخابات تمام نشد که لحنشان را عوض کردند گفتند بله باید درآمد دهک‌های پایین و افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی را 3 برابر کرد خب ما که همین را می‌گفتیم! ما گفتیم می‌خواهیم یک میلیون شغل در سال ایجاد کنیم، گفتند مگر می‌شود؟ گفتیم قانون است و اگر دولتی نمی‌تواند اجرا کند نباید بیاید خودش را عرضه کند؛ شما دو سه روز آخر انتخابات گفتید بله ظاهرا 900 هزار و خورده‌ای شغل می‌توان اجرا کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: ما گفتیم در سیاست خارجه باید این سیاست ملتمسانه را کنار بگذارید و سیاست بشود متناسب با سیاست انقلاب اسلامی، گفتند مگر شما سیاست خارجه هم می‌دانید؟ گفتیم اگر سیاست خارجه این است که به دشمن پیام بدهید خزانه‌ام خالی است این سیاست خارجه را ما نمی‌دانیم شما می‌دانید. آخر کدام انسان عاقلی در دنیا می‌آید به دشمنش چنین چیزی بگوید؟ مثل این‌است که فرمانده‌ای بگوید من دیگر سرباز ندارم. اگر به این معناست که به دشمن بگوییم آب خوردن مردم هم بسته به امضای شماست اگر این‌است که کنار امیر فلان کشور خلیج دوزانو بشیند و مردم داغدیده حادثه منا بعد 5 روز فقط فریاد رهبری انقلاب اسلامی در دانشکده افسری به فریادشان برسد ما سیاست خارجه بلد نیستیم.

 

تولیت آستان قدس رضوی با انتقاد از روش دولت در خصوص عملکرد سیاست خارجه مدعی شد: این پیام‌هایی که شما از داخل می‌فرستید باعث تشدید تحریم‌ها می‌شود. اگر پیامی که از داخل می‌رفت اقتصاد مقاومتی بود یقین بدانید اینها جرات نمی‌کردند اینقدر تحریم‌ها را افزایش بدهند.

 

رئیسی ادامه داد: کدام رئیس‌جمهوری در کره زمین می‌آید بنیه دفاعی خودش را تضغیف می‌کند؟ خب این بنیه برای این نیست که ما بجنگیم بلکه برای آن است که ما نجنگیم، در تمام دنیا بنیه دفاعی خودشان را قوی می‌کنند که کسی قصد تعرض به خاکشان را نکند. شما باید به مجاهدان و خانواده شهدا افتخار کنید چرا آنها را تضعیف می‌کنید؟ اگر این‌ها نبودند امروز باید در تهران مقابل داعش می‌جنگیدیم.

 

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن انتقاد به نحوه برگزاری انتخابات تصریح کرد: دولت حامی یک کاندیدا است و در مقابل کاندیدای رقیب موضع‌گیری می‌کند، خب این در انتخابات‌های دیگر هم بوده اما در این دوره اتفاقی بدیع و بی‌سابقه رخ داد؛ بیش از 4 یا 5 ماه است که آنتن تلویزیون غیر از قسمتی که باید عملکرد دولت را منعکس کند، بخشی را همه فهمیدند که تبلیغات انتخاباتی است. خب این یک وضعیت رقابت نابرابر را ایجاد می‌کند. دیگر اینکه اکثر وزارت‌خانه‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهداری‌ها شد ستاد انتخاباتی کاندیدای دولت، مگر این در قانون نهی نشده که نباید از امکانات دولتی بهره برد؟ این در حالی است که من 20 فروردین از امام رضا (ع) خداحافظی کردم و حتی برای مراسمات مذهبی رسمی مانند سوم شعبان و نیمه رجب هم به حرم نیامدم. یک روزنامه دارد آستان قدس که تاکید کردم هرچه به من ناروا گفتند حق دفاع ندارید اما در آن سمت تیترهای روزنامه ایران یک ارگان رسمی که پول از دولت می‌گیرد را ببینید و 10 روزنامه زنجیره‌ای که کارشان تهمت زدن به طرف مقابل است.

 

رئیسی با بیان اینکه مهندسی کردن رای مردم امری ناپسند است، خاطرنشان کرد: آن چیزی که بیش از همه بر جان و دل من گران آمد این بود پنج شش ساعت تعرفه‌ها را دیرتر رساندند به مراکزی که احتمال رای دادن رقیب بیشتر است، برای ما کلی عکس و فیلم فرستادند که برای شورای نگهبان هم رفته است. من از دستگاه قضایی و شورای نگهبان می‌خواهم نگذارید حق‌الناس ضایع شود. نیروهای انقلابی بر خلاف فتنه‌گران پایبند به قانون هستند، اما اگر مردم احساس کنند این تخلفات مهندسی شده و سازمان‌دهی شده مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد قطعا اعتماد آنان آسیب می‌بیند و این آسیب خسارت بزرگی برای کشور خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه