English

محمدعلی انصاری:

نباید حماسه انتخابات اخیر را با تعابیری از قبیل حرام و حلال مخدوش کنیم

سخنگوی ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) تصریح کرد که نباید حماسه انتخابات اخیر را با تکیه بر مسایل جناحی و سیاسی و تعابیری از قبیل حرام و حلال و تند و کند و الهی و غیر الهی مخدوش کنیم.

نباید حماسه انتخابات اخیر را با تعابیری از قبیل حرام و حلال مخدوش کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در نشست خبری ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: این حماسه بزرگ را نمی‌توان به راحتی تحلیل کرد که چگونه  آحاد مردم نسبت به سرنوشت و آینده و انقلاب خود حساسیت دارند و ما نباید این موضوع را با تکیه بر مسایل جناحی و سیاسی و با تعابیری از قبیل حرام و حلال و تند و کند و الهی و غیر الهی مخدوش کنیم.

وی افزود: وحدت ملی و اجماع ملی و رای دادن به کسی که از کانال تایید شورای نگهبان گذشته است و حمایت از منتخب ملت وظیفه ای است که همه دلسوزان انقلاب و پیروان امام و رهبری آن را بر دوش خود احساس می کنند.

انصاری تاکید کرد: رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور یک جناح و یک جریان و تفکر سیاسی نیست، رئیس جمهور پاسخگوی مطالبات همه مردم است چه آنان که در انتخابات شرکت کردند چه آنان که نکردند.

سخنگوی ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) تصریح کرد: یکی از دلایل مخفی بودن رای مردم این است که فردای انتخابات همه مردم بتوانند فارغ از این که به منتخب مردم رای داده اند یا نه، از وی مطالبه گری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همزمان شدن سالروز رحلت امام با ماه رمضان، اظهار کرد: مراسم امسال و تا دو سال دیگر بزرگداشت امام (ره)در ماه رمضان واقع شده که اصولا در این ماه شرایطی حاکم است که باید به آن توجه داشته باشیم از جمله اینکه زمان اجرای مراسم روز ۱۴ خرداد که هر سال در حرم امام قبل از ظهر برگزار می شد، امسال به دلیل روزه دار بودن مردم و گرمای هوا، از ساعت ۱۸ تا ۲۰ عصر روز ۱۴ خرداد برگزار می شود.

انصاری با اشاره به سخنرانی رهبری در این مراسم اظهار کرد: زائران حرم امام همچنین از سخنرانی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب نیز استفاده خواهند کرد و البته به دلیل ماه رمضان، برای مراسم امسال کمتر مهمان خارجی خواهیم داشت.

وی افزود: امسال تدابیری در نظر گرفته ایم که در صحن های حرم، همه میهمانان و دوستداران امام افطار را سر سفره ایشان باشند و از آنان پذیرایی شود.

دبیر ستاد بزرگداشت امام با بیان اینکه برای مراسم امسال حدود ۲۵۰ هزار میهمان از سراسر کشور به تهران می‌آیند، اظهار کرد: مسئولیت ساماندهی این میهمانان به عهده سازمان بسیج  است و همچنین امکاناتی از قبیل سایبان و زیرانداز نیز برای مردم روزه دار در نظر گرفته ایم.

انصاری افزود: متروی تهران از ساعات اولیه روز ۱۴ خرداد و به ویژه از ساعت ۱۳ به بعد با سرعت بیشتری قطارهایش را برای انتقال مسافران به حرم امام استفاده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مراسم امام باید یک مراسم آرام، بدون دغدغه و با احترام به امام و دوستداران ایشان باشد و البته امنیت مراسم نیز تامین شود تا کسانی که می کوشند از فرصت‌هایی این چنین برای اعمال تروریستی خود استفاده کنند، به نتیجه ای نرسند.

انصاری در پایان اظهار کرد: یادگار امام از فردا  شب در حسینیه جماران و نیز حرم امام برنامه هایی برای سخنرانی خواهد داشت اما اینکه در روز ۱۴ خرداد هم سخنرانی بکند یا نه، فعلاً تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و تصمیم نهایی با خود ایشان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه