English

لاریجانی در پاسخ به حاجی دلیگانی؛

هیأت تطبیق مصوبات از نظر شکلی به طرح ۲۰۳۰ ایراد نگرفت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت تطبیق مصوبات طرح ۲۰۳۰ را از نظر شکلی ایراد نگرفته است، شورای عالی انقلاب و کمیسیون آموزش محتوا را بررسی کنند.

هیأت تطبیق مصوبات از نظر شکلی به طرح ۲۰۳۰ ایراد نگرفت

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی  مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رئیس مجلس همواره تأکید به استفاده از ماده 236 آیین نامه داخلی دارد که به نظر ابزار خوبی برای نظارت است.

وی ادامه داد: طبق این ماده کمیسیون اصلی باید ظرف 10 روز به درخواست نمایندگان برای استفاده نظارتی از ماده 236 آیین‌نامه اظهارنظر کند اما متأسفانه شاهد هستیم برخی کمیسیون‌ها بیش از 6 ماه روند را طولانی می‌کنند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل 136 و 138 قانون اساسی خطاب به رئیس مجلس گفت: طبق این دو اصل جنابعالی باید مصوبات دولت را با قوانین تطبیق دهید و به عنوان رئیس آنها را رد یا تأیید کنید اما سوال این است که آیا شما مصوبه معروف به طرح 2030 دولت که  25 شهریورماه 95 به تصویب رسیده است را دیده‌اید یا خیر.

وی ادامه داد: اگر برای تأیید به مجلس ارسال شده است آیا نظر شما مغایر با قوانین بود یا خیر و یا اگر مغایر بوده چرا دولت به آن توجه نکرده است و اگر عدم مغایرت به دولت اعلام شده است علت را توضیح دهید.

علی لاریجانی در پاسخ به حاجی دلیگانی گفت: در خصوص قسمت اول صحبت‌هایتان درباره ماده 236 باید بگویم که همیشه عنوان کرده‌ام که این ماده روشی بهتر از تحقیق و تفحص‌هاست و سهل‌الوصول‌تر است، چرا که باعث می شود کمیسیون اصلی فعال‌تر به نمایندگان از نظر نظارتی کمک کند.

وی ادامه داد: اما اگر بیش از 10 روز زمان ببرد تا کمیسیون اظهارنظر کند تخلف بوده و می‌خواهیم که این تخلف اعلام شود چرا که ماده 236 ابزاری برای تقویت نظارت مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح 2030 عنوان کرد: آقای کریمی قدوسی نیزهمین سوال را مطرح کردند و باید بگویم دو موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد اول محتوا و دوم شکل طرح است. در هیأت تطبیق مصوبات، مصوبات دولت به لحاظ شکلی با قوانین تطبیق داده می‌شود بنابراین از نظر این هیأت ساختار مصوبه 2030 دولت ایراد قانونی نداشت.

لاریجانی تأکید کرد: اما محتوای مصوبه 2030 دولت باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شود که هنوز در خصوص محتوا اظهارنظری از طرف شورای انقلاب فرهنگی مطرح نشده است و جلسه گذشته به کمیسیون آموزش دستور داده شد تا محتوا را بررسی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی