English

ولایتی: انتخابات ۲۹ اردیبهشت تقویت‌ کننده اتحاد ملی است

جلسه 215 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر علی‌اکبر ولایتی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

ولایتی: انتخابات 29 اردیبهشت تقویت‌ کننده اتحاد ملی است

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر علی‌اکبر ولایتی در این جلسه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه که در 29 اردیبهشت در کشورمان به دست ملت بزرگ ایران اتفاق افتاد، تقویت‌ کننده وحدت و اتحاد ملی است.

ولایتی با بیان این که آنچه که در 29 اردیبهشت در کشورمان به دست ملت بزرگ ایران اتفاق افتاد، تقویت‌ کننده وحدت و اتحاد ملی است، افزود: نتیجه‌ای هم که از این انتخابات مردمی حاصل شد، قطعاً به نفع ملت مسلمان و بزرگ ایران است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی از تحولات منطقه غرب آسیا ادامه داد: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه به ‌عنوان کارگزار آمریکا در منطقه عمل می‌کنند.

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح چرایی برخی از موضع گیری‌های منفی  پیرامون حکومت صفویان نیز گفت: ریشه منازعه بر سر صفویان به دوران تسلط غرب‌گرایان در پس از مشروطه بازمی‌گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بعد از حمله مغول، آن حکومتی که توانست ایران را در قالب یک کشور واحد احیا کند، حکومت صفویان است.

ولایتی ادامه داد: یکی از اقدامات صفویان برای احیای فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران، رواج و تشویق شاهنامه و شاهنامه‌خوانی  بود.

وی با تشریح بخشی از تاریخ مبارزات ضد استعماری صفویان گفت: پرتقالی‌ها تا نیمه نخست قرن 20 در شرق آسیا حضور استعماری خود را حفظ کردند و تنها صفویان بودند که در اوایل قرن 15 میلادی پرتقالی‌ها را از خلیج‌فارس بیرون کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه