English

رضایی: ترامپ به رئیس جمهور دیوارکش معروف شده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترامپ به رئیس جمهور دیوار کش معروف شده که اول از دیوار مکزیک شروع کرد و سپس با تعرفه های گمرکی،بین چین و اروپا با آمریکا دیوار کشید و اکنون هم به فکر دیوار کشی بین مرزهای عراق و سوریه از طریق لشکر کشی افتاده است.

رضایی: ترامپ به رئیس جمهور دیوارکش معروف شده است

به گزارش خبرگزاری موج، محسن رضایی امروز در سالروز آزادسازی خرمشهر در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان خراسان شمالی در بجنورد گفت: امیدوارم پیروزی های بزرگی که با ایثار مردم به دست آمده،  در آینده هم استمرار پیدا کند تا دشمنان ما و دیکتاتورهای منطقه، هرگز به فکر به راه انداختن جنگی دیگر نیفتند.

وی افزود: ملت ما از ابتدای انقلاب اسلامی ثابت کرده که اگر نیروی مسلح و موشک دارد،  آنها را برای صلح، عدالت و آرامش می‌خواهد  و بر خلاف  برخی ارتش های  دنیا که سلاح را برای تجاوز و حمله به دیگران به کار می‌گیرند و مستقیم  یا غیر مستقیم،  امنیت و آرامش منطقه را برهم می‌زنند، نیروهای مسلح ما این اقتدار را در خدمت  امنیت منطقه خواستارند.

رضایی با اشاره به دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب ما زنجیره ای از همکاری مستبدان منطقه را پاره و  یکی از مهره های این زنجیره را از آن جدا کرد اما به محض  گسستن این زنجیره، واشنگتن، لندن و تل آویو، برای بازگرداندن وضعیت قبل از انقلاب، مجموعه ای از توطئه ها را طرح ریزی و پس از اغتشاشات داخلی، صدام را تحریک کردند تا پنج استان ما را اشغال کند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران  دفاع مقدس خاطر نشان کرد: دشمنان ما به دنبال این بودند که جلو  پیشرفت ملت های منطقه را بگیرند کما این که با تحقیر مردم، منابع نفت و ثروت آنها را به غارت می‌بردند. آنها می‌خواستند مردم منطقه بیدار نشوند تا   سلطه  خود را در منطقه حفظ کنند و به همین دلیل هر کسی را که بیدار می شد، سرکوب می کردند زیرا  صد سال، آدم کشی و سرکوب، برای آمریکا ثروت و برای مستبدان منطقه، قدرت به همراه آورده بود. انقلاب اسلامی مردم ایران، این روند را متوقف کرد و برای همین  سلطه گران  در  ده سال اول انقلاب، با ما درگیر شدند تا زنجیره منحوس قدرت و ثروت  خود را بازیابی کنند. با این حال آزادسازی خرمشهر، نشان داد که این زنجیره دیگر هرگز  تکمیل نخواهد شد.

وی یادآور شد: دشمنان ما با حمایت از صدام، او را تجهیز و سعودی ها بیش از نود میلیارد دلار به رژیم بعثی  کمک کردند تا کار ایران را تمام کند. در روزهای آغاز  جنگ، ارتش ما به دلایل مختلف تضعیف شده بود. شهید صیاد شیرازی، شهید نامجو و دوستانشان، از صفر کار را آغاز کردند و در کنار و همراه سپاه پاسداران در مقابل دشمن ایستادند. خرمشهر، نقطه ای کلیدی و مهمترین شهر و بندر ایران بود که به اشغال عراق در آمده بود. راه آهن شمال به جنوب ایران، به خرمشهر ختم می شد و از منظر بین‌المللی ، خرمشهر  با کل خوزستان  برابر  بود.  آن روزها ارتش صدام دژ نفوذ ناپذیری در ابعاد  نیمی از کشور لبنان، در خرمشهر و اطراف آن برپا کرده بود. 

 رضایی با اشاره به این مطلب که  پس از آزادسازی خرمشهر، همه دنیا به شکست صدام اذعان داشتند، افزود:  اگر همان روزها، مرزها را به رسمیت می شناختند و حقوق ما را به ما بر می‌گرداندند، جنگ خاتمه می یافت اما بنا به دلایل مختلف،  حق ما بود که جنگ را ادامه دهیم. از آن سال تا حدود ده سال اخیر، سلطه گران دوباره به فکر توطئه علیه ایران افتاده اند. اصل این رویارویی، پس از بیداری اسلامی و محاصره  تفکر سعودی و اسرائیل پدید آمد و برای همین داعش و مسائل سوریه را به وجود آوردند، حال آن که با تشکیل دولت عراق، دومین حلقه زنجیر استبداد نیز  پاره شد و  توطئه ها در  سوریه  به شکست انجامید . اخیرا آقای ترامپ با چهل پنجاه تن از سران کشورهای اسلامی، جلسه گذاشتند  تا دیواری بین سوریه و عراق ایجاد کنند. ترامپ  به رئیس جمهور دیوار کش معروف شده که اول از دیوار مکزیک شروع کرد و سپس  با تعرفه های گمرکی،  بین چین و اروپا با آمریکا دیوار کشید و اکنون هم به فکر دیوار کشی بین مرزهای عراق و سوریه از طریق  لشکر کشی  افتاده است. 

این استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت:اخیرا در منچستر بمب گذاری کردند و کل اروپا را به وحشت انداختند. تروریستی  که این کار را کرد، در مکتب عربستان پرورش یافته است و این نشان می دهد که خطر  تروریسم دامان حامیان آن را گرفته است. امریکا و غرب در حمله به بحرین و خشونت علیه مردم هم چهره خود را نشان دادند و معلوم شد  که حامیان اصلی تروریسم هستند. اگر دموکراسی برای آنها مهم است، اجازه بدهند مردم عربستان، حکام خود را انتخاب کنند. مردم بحرین حق خود را می خواهند، اما آنها با بی آبرویی و فضاحت رو در روی مردم ایستاده اند. در چنین شرایطی ما با داعش می جنگیم ، از مظلومان حمایت  و  با اقتدار خود، صلح و امنیت منطقه را دنبال می کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به فداکاری مردم و نیروهای مسلح استان خراسان شمالی گفت: بیش از پنجاه شهید از این استان در عملیات بیت المقدس حضور داشته اند و این استان هفت شهید مدافع حرم نیز تقدیم کرده است. جایزه صلح نوبل را باید به مدافعان  حرم ما داد چرا  که ملت های جهان نظاره گر هستند و می بینند که مدافعان حرم چگونه برای صلح ، ایثار می کنند. امروز  مسلمانان منطقه از همدستی حکام سعودی  با  اسراییل و بمب هایی که روی خانه های مردم یمن ریخته می‌شود، شرمنده اند.

وی تصریح کرد: ایستادگی ملت ما موجب ساخت تمدن مقتدر ایرانی – اسلامی خواهد شد که این دستاوردها را از رهبری حکیمانه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای داریم . آنچه امروز جلو جنگ را گرفته رهبری، نیروهای مسلح و مردم ما بوده اند.

رضایی همچنین  با اشاره به حماسه آفرینی مردم ایران در انتخابات ۲۹ اردیبهشت گفت: دنیا دید که در این انتخابات، مردم ما با شور و شادابی و امنیت ، حماسه ای دیگر خلق کردند و عزت ملت ایران را به رخ دیگر کشورها کشیدند.  آرزوی مردم عربستان، در آغوش گرفتن مردمسالاری و برگزاری انتخاباتی مشابه ٢٩ اردیبهشت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه