English

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگو با موج

حماسه مدافعان حرم و نیروی زمینی سپاه در شمال غرب کشور تکرار فتح خرمشهر است

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: حضور مدافعان حرم در عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی ایران و موفقیت‌های نیروی زمینی سپاه در رفع تهدیدات ضد انقلاب در شمال غرب کشور حماسه‌های مشابه فتح خرمشهر و تداوم دهنده راه مقاومت است.

حماسه مدافعان حرم و نیروی زمینی سپاه در شمال غرب کشور تکرار فتح خرمشهر است

سردار محمدعلی آسودی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در مورد تکرار حماسه فتح خرمشهر در دوران پس از جنگ توسط مردم گفت: فتح خرمشهر قله پیروزی هشت سال جنگ ما است که نتیجه آن آزادسازی 5400 کیلومتر از سرزمینمان از اشغال ارتش بعث عراق و 19 ماه اسارت بود. این قبیل حماسه‌های کم رخ می‌دهند اما در دوران بعد از جنگ نیز شبیه چنین حادثه‌ای داشتیم و خواهیم داست.

وی افزود: راه‌اندازی راهیان نور به عنوان یک اقدام گردشگری، فرهنگی و ارزشی که در دنیا نظیر دارد را می‌توان یکی از نمونه‌های چنین فتحی در سال‌های اخیر دانست. حضور 4 تا 5 میلیون نفر که اکثریت آن‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند، در این برنامه فرهنگی زمینه‌ساز پیوند نسل‌های جدید با نسل دوران مقدس می‌شوند. شرکت درراهیان نور به معنای قبول آرمان‌های دفاع مقدس و تداوم آن مسیر است.

سردار آسودی اعتکاف‌ها را تداوم بخش عنصر معنویت که در فتح خرمشهر بسیار بارز بود از دیگر حماسه‌های شبیه عملیات بیت‌المقدس دانست و تصریح کرد: امام خمینی پس از فتح خرمشهر فرمودند خدا خرمشهر را آزاد کرد. این به معنای تاکید بر عنصر معنویت و اتکا به یک باور و ایمان بود. لذا در اعتکاف‌های سال‌های اخیر که شاهد شرکت جوانان هستیم، این عنصر در شکلی جدید تداوم یافته است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات های مختلف و لبیک گفتن به ندای رهبرشان نمونه‌ای حماسه فتح خرمشهر در دوران پس از جنگ است. همچنین راهپیمایی های چند میلیونی اربعین که گویای تاکید بر عنصر معنویت در مبارزه با دشمن در جنگ نرم تداوم دهنده مسیر رزمندگان رویداد فتح خرمشهر است.

وی ادامه داد: در همین راستا باید به مدافعان حرم اشاره کرد که در واقع گل سرسبد مردم در سال‌های اخیر هستند. کسانی که جانشان را در راه مبارزه با تروریسم گذاشتند تا ما امروز در امنیت کامل و پایدار بسر بریم. اگر این مدافعان به عمق استراتژیک نظام نمی‌رفتند، جمهوری اسلامی ایران از چنین امنیتی برخوردار نبود. در همین رابطه می توان به عملیات‌های نیروی زمینی سپاه در شمال غرب کشور و در ارتفاعات قندیل و حاج ابراهیم اشاره کرد که سالها در دست نیروهای ضد انقلاب بود و امروز هرگونه خطر احتمالی از این منطقه دفع شده است.

سردار آسودی تاکید کرد: امنیت ایران مثال زدنی است طوری که شبیه آن در آمریکا، اروپا و هیچ کشور دیگری دیده نمی‌شود. بر این اساس طبق توصیه امام خمینی مقاومت باقی است و راه ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه