English

با حضور عراقچی در کمیسیون امنیت ملی مقرر شد؛

نشست مشترک کمیته هسته‌ای مجلس با وزارت خارجه برگزار می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری نشست مشترک کمیته هسته‌ای این کمیسیون و وزارت خارجه طی 2 – 3 روز آینده درباره گزارش این کمیسیون در خصوص برجام تشکیل می‌شود.

نشست مشترک کمیته هسته‌ای مجلس با وزارت خارجه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تشریح جلسه این کمیسیون که با حضور عراقچی معاون وزیر امور خارجه گفت: جلسه فوق العاده امروز کمیسیون درباره بررسی گزارش شش ماهه دوم کمیسیون امنیت بود که توسط حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای ارائه و 8 بخش اصلی آن تشریح شد.

وی افزود: بخشی از این گزارش راجع به تعهدات ایران بود که در این موضوع اختلاف نظری نداریم و جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش عمل کرده است، اما در مورد رفع تحریم‌ها اختلاف نظرهایی وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی معتقد است هنوز گیر و دارهایی در مورد تحریم‌ها وجود دارد و بخشی از این گزارش که مربوط به نقض برجام یا عهدشکنی‌های طرف مقابل است، مصداق های به روز داریم از جمله اینکه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی به لیست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

نقوی حسینی همچنین بیان کرد: توضیحاتی که عراقچی معاون وزیر امور خارجه ارائه کرد مبنی بر این بود که گزارش، مربوط به 4 – 5 ماه قبل است و واقعیت هم همین گونه است. به جهت اینکه مجلس طی چند ماه گذشته درگیر بررسی لوایح برنامه و بودجه بوده و پس از آن نیز درگیر مسائل انتخاباتی بودیم و فرصت نکردیم که گزارش را در صحن کمیسیون مطرح کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین مقرر شد طی دو سه روز آینده نشست مشترکی بین کمیته هسته‌ای و وزارت امور خارجه تشکیل شود تا اطلاعات به روز و آنچه در مورد رفع تحریم‌ها، ‌امور بانکی، بیمه و... اتفاق افتاده گزارش ها را دریافت کرده و تا 10 روز آینده گزارش اصلی را تقدیم هیات رئیسه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه