English

جلالی در جمع خبرنگاران:

هیأت رئیسه مجلس بهتر است ترکیبی از سه فراکسیون باشد

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: بهتر است که هیأت رئیسه مجلس در دوره جدید ترکیبی از سه فراکسیون امید، مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی (اصولگرایان)‌ باشد.

هیأت رئیسه مجلس بهتر است ترکیبی از سه فراکسیون باشد

به گزارش خبرگزاری موج، کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های فراکسیون متبوعش برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس گفت:‌بعد از انتخابات شکوهمندی که برگزار شد مطالبه مردم تفاهم و آرامش است، اینکه مجلس هم کمک جدی و موثری را با دولت داشته باشد؛ در همین راستا مذاکراتی را هم با فراکسیون امید و هم با فراکسیون نمایندگان ولایی (اصولگرایان) داشته‌ایم.

وی افزود: در فراکسیون مستقلین که امروز جلسه آن برگزار شد بیشتر تمایل بر این است که هیأت رئیسه مجلس ترکیبی از سه فراکسیون امید، مستقلی و نمایندگان ولایی (اصولگرایان) باشد و امیدواریم که در این رایزنی‌ها بتوانیم به نتیجه قابل قبولی برسیم.

جلالی خاطرنشان کرد: مجلس محلی نیست که بشود جمعیتی را حذف کرد. از این که صحبت از تفاهم در سطح ملی می‌کنیم باید به نوعی به تفاهم هم برسیم و یکدیگر را به رسمیت بشناسیم، اولین ایستگاه هم مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: نباید بر سر کرسی‌های هیأت رئیسه ایجاد نقار کنیم و پیروزی که ملت به وجود آوردند آن را تحت‌الشعاع قرار دهیم، خیرخواهانه به دنبال تفاهم هستیم، جلسات متعددی را با دوستان سایر فراکسیون‌ها هم داشته‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: به هر حال هیأت رئیسه 12 نفر عضو دارد و می‌توان ترکیب‌ها را به نوعی تشکیل داد که از هر سه فراکسیون مانند اکنون در آن حضور داشته باشند و همین مدل ترکیبی هیأت رئیسه ادامه داشته باشد.

جلالی درباره گزینه فراکسیون مستقلین ولایی برای کرسی ریاست مجلس نیز اظهار کرد: اکثریت دوستان از مدیریت آقای لاریجانی بر مجلس حمایت می‌کنند. ایشان شخصیت توانمندی هستند که در مجلس نهم هم جلسات را به خوبی اداره کردند و در یک سال گذشته نیز حتی آنهایی که رأی ندادند هم اذعان دارند که مجلس خوب اداره شده است، لذا گزینه ما برای ریاست مشخص است.

جلالی در ادامه بیان کرد: در رابطه با سایر مسئولیت‌ها در هیأت رئیسه نیز قائل به این هستیم که اگر ترکیبی و تفاهمی باشد بهتر است، البته فعلاً بحثی درباره اینکه چه کسی تغییر کند یا خیر انجام نشده است.

جلالی درباره اینکه آیا خودش برای نایب رئیسی مجلس کاندیدا می‌شود گفت: تمایلی ندارم این موضوع منتفی است؛ همین که بتوانیم مرکز پژوهش‌ها را اداره کنیم خوب است. دوستان توانمندی در مجلس حضور دارند که بتوانند عهده‌دار مسئولیت شوند.

وی درباره عملکرد نواب رئیس (پزشکیان و مطهری) نیز گفت: رویکرد کلی مجلس به این افراد مثبت است و تصورم این است که می‌توانند رأی آورند. البته بنده سابقه 17 سال نمایندگی را دارم و معمولاً افرادی که سال اول انتخاب می‌شوند، تغییرات در سال‌های بعد به کندی انجام می‌شود مگر اینکه نمایندگان مجلس تصمیمات دیگری اتخاذ کنند.  

جلالی همچنین درباره اینکه در هنگام انتخابات مرکز پژوهش‌ها گزارشی را درباره تبعات افزایش یارانه منتشر کرد و برخی صحبت‌ها مطرح شد که این گزارش سفارشی دولت بوده است، گفت: این مسأله منصفانه نیست. ما در مرکز پژوهش‌ها سفارشی نداشتیم. در زمینه بحث یارانه‌ها هم قائل به این بودیم که توهین به شعور مردم است که از طریق یارانه بخواهیم دنبال رأی باشیم. اینکه پول‌پاشی و یارانه می‌تواند چه اثرات تورمی داشته باشد، لذا آنچه که مرکز پژوهش‌ها منتشر کرد منطقی بود و ربطی به انتخابات نداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه