English

ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با دولت جدید ایران

وزیر خارجه آلمان: دولت جدید ایران در منطقه مسوولانه عمل کند

وزیر امور خارجه آلمان با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت: ما آماده‌ایم تا با دولت جدید ایران همکاری کنیم اما انتظار داریم که این کشور در منطقه مسوولانه رفتار کند.

وزیر خارجه آلمان: دولت جدید ایران در منطقه مسوولانه عمل کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی‌اش به طرح ادعاهایی علیه سیاست‌های ایران در منطقه پرداخت و مدعی شد: در بسیاری از مناقشات در منطقه به ویژه در عراق و سوریه، ایران نقشی دشوار ایفا می‌کند. ایران باید حمایت از گروه‌های مسلح را در این کشورها که به بی‌ثباتی در منطقه کمک می‌کند، پایان دهد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: پیام ما باید این باشد که آماده همکاری با دولت جدید هستیم اما اگر ایران خواهان روابط خوب با غرب است باید در منطقه مسوولانه عمل کند و به جای حمایت از ترور، سیاست صلح اتخاذ کند.

گابریل افزود: زمانی‌که این اتفاق روی دهد، اعتماد برقرار می‌شود و جهت‌گیری سرمایه‌ها (به سمت ایران) باز خواهد گشت.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه جدید فرانسه نیز در این کنفرانس خبری ادامه اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از سوی تهران را خواستار شد.

وی هم‌چنین درباره اظهارات ضد ایرانی اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای منزوی کردن ایران گفت: فرانسه برای افزایش گفت‌وگوی سیاسی که باید بخشی از رویکرد سازنده برای حل و فصل بحران‌های منطقه باشد، تلاش خواهد کرد.

لودریان با بیان این‌که ایران نقشی مهم در صلح منطقه دارد، افزایش روابط سیاسی با ایران را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، غرب و آمریکا تحت رهبری رژیم صهیونیستی در حالی ایران را به بی‌ثباتی در منطقه متهم می‌کنند که واشنگتن و متحدان منطقه‌ای‌اش به ویژه عربستان عامل اصلی بی‌ثباتی و ناآرامی در خاورمیانه و در نتیجه جنگ‌های داخلی در کشورهای منطقه هستند. این کشورها تلاش می‌کنند تا با سیاست‌های مداخله‌جویانه و تفرقه‌افکنانه خود به اهدافشان در منطقه دست یابند اما با طرح این ادعاها سعی دارند ایران را مقصر جلوه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه