English

وزیر دادگستری:

نحوه مشارکت مردم در انتخابات، زبان گویای جایگاه تمدنی ما بود

وزیر دادگستری گفت: مشارکت گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات، زبان گویای جایگاه تمدنی، مدنیت و اعتلای فرهنگی و بلوغ سیاسی ملت ما بود.

نحوه مشارکت مردم در انتخابات، زبان گویای جایگاه تمدنی ما بود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت دادگستری، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در ادامه جلسه تفسیر قرآن مجید در جمع مسئولین و کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، گفت: این انتخابات که به لطف خداوند باشکوه و صلابت هرچه تمام‌تر برگزار شد، در عرصه داخلی و خارجی تاثیرگذار و برجسته بود.

وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم از جهات مختلف حایز اهمیت بود تصریح کرد: انتخابات از جهتی اقتدارآفرین و تامین‌کننده امنیت ملی ما بوده و از جهت دیگر، نشانگر مدنیت و وجهه معقول و قابل ارایه نظام و فرهنگ ما است و خوشبختانه انتخابات اخیر با مشارکت گسترده و آگاهانه مردم، زبان گویای جایگاه تمدنی، مدنیت و اعتلای فرهنگی و بلوغ سیاسی ملت ما بود.

وزیر دادگستری تداوم ثبات اداری و اقتصادی را از دیگر نتایج انتخابات اخیر دانسته و افزود: ما در دولت یازدهم تحرکات بزرگی در عرصه بین‌المللی داشتیم و از طرفی به یک ثبات سیاسی و اقتصادی و نیز ایجاد تعامل مثبت و رو به جلو در فضای بین المللی دست یافته بودیم که بدون شک نتیجه انتخابات تاثیر بسیاری در جهت ادامه این راه و تداوم رشد اقتصادی و سرمایه گذاری و ایجاد انگیزه داشت.

وی خاطرنشان کرد: دولت معتقد به اقتصاد مقاومتی است و در راستای تحقق آن، برنامه ریزی ها و اقدامات زیادی انجام داده و آنچه که امروز مهم است، توجه به مطالبات به حق مردم، بدون تقسیم بندی های سیاسی است.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: انتخابات برگزار شده و یک نفر پیروز آن است که نماینده مطالبات کل جامعه خواهد بود و کسی نمی تواند ادعا کند که چون حائز تعدادی از آرای مردم در انتخابات بوده، اکنون نماینده بخشی از جامعه است و این نوع طرز تفکر نه تنها بدعتی جدید بوده و از لحاظ قانونی و اجتماعی فاقد وجاهت و جایگاه است، بلکه می تواند محل مناقشات و ماجراجویی نیز باشد.

وی در ادامه گفت: ما باید آداب انتخابات را به درستی دریابیم و آن را به خوبی اجرا کنیم؛ این که پس از اعلام نتایج انتخابات، فضای جامعه همچنان در رقابت و کشمکش باقی بماند به هیچ عنوان مطلوب نیست و رئیس جمهور منتخب و قانونی مردم باید نسبت به کل جامعه پاسخگو باشد.

وزیر دادگستری در خاتمه با بیان این مطلب که مجموعه اقدامات آشکار و پنهان دولت در ایجاد امنیت فوق العاده و مستحق تقدیر و سپاس است اظهار کرد: دولت مصمم است به محرومین توجه بیشتری داشته باشد و همچنین به جوانان نیز اعتنای بیشتری صورت گیرد؛ همچنین نسبت به تداوم اقتدار ملی در فضای داخلی و خارجی اهتمام جدی تری خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه